Beliz Güçbilmez

Kısaca: ne öğretim görevlisi olarak girdi. 2008 yılında doçent ünvanı alan Güçbilmez halen aynı bölümde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Kuramsal çalışmalarının yanı sıra, çevirmenlik ve oyun yazarlığı uğraşlarını sürdürmektedir. ...devamı ☟

Beliz Güçbilmez
Beliz Güçbilmez

ne öğretim görevlisi olarak girdi. 2008 yılında doçent ünvanı alan Güçbilmez halen aynı bölümde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Kuramsal çalışmalarının yanı sıra, çevirmenlik ve oyun yazarlığı uğraşlarını sürdürmektedir.

Yapıtları

Teorik Kitapları

* Sophokles'ten Stoppard'a İroni ve Dram Sanatı, Ankara: Deniz Kitabevi, 2005 [1] * Zaman/Zemin/Zuhur: Gerçekçi Türk Tiyatrosunda Minyatür Kurgusu,Ankara: Deniz Kitabevi, 2006 [2]

Yayımlanmış Oyunları

* Oyunlar/bir Kül Bellek-Frida, Ankara: Deniz Kitabevi,2006. [3]

Sahnelenmiş Oyunları

* Yaşasın Hayat (Frida) Ateş Tiyatrosu 2004 * Kül Bellek İstanbul Devlet Tiyatrosu 2009 [4] * ŞEHR’Ü EVLÂD’ÜZ-ZİYAN: KAYIP ÇOCUKLAR ŞEHRİ (Laboratuar) 17. Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali kapsamında 2010 [5] * Son Bir Kez (başka yazarlarla birlikte) 2010-2011 (Tiyatro Oyunevi) [6] * Hafifletici Sebepler (Domus sanat Çİfliği) (Joyce Carol Oates'un öyküsünden uyarlama) 2010 [7] * Tiyatro Öldü (Şamil Yılmaz ile birlikte) 2011 (Tiyatro Oyunevi)[8] * Doyçland: Dünyanın Rengi 2011 (Tiyatro Anadolu) [9]

Bilimsel Makalelerden Seçmeler

* An Uncanny Theatricality: the Representation of the Offstage, Beliz Güçbilmez, New Theatre Quarterly, Volume 23, Issue 02, May 2007, pp 152–160 doi: 10.1017/S0266464X07000059, Published online by Cambridge University Press 17 May 2007 [10] * Tekinsiz Tiyatro: Sahibinin Sesi/Sevim Burak’ın Metninde Tekinsiz Teatrallik ve Minör Sesin Temsili, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 2004; 16, 1-16 [11] * Tragedya Oyunun(un) Sonu: Oidipus’un Tahtında Kör Hamm(let)/ Tragedya ve Geç Kalma: Ontolojik ve Epistemolojik Bir Yaklaşım, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 2004;17, s.22-34. [12] * Tekinsiz Teatrallik/Sahne Dışının Temsili: Eurydike Olarak Beckett Oyunları Tiyatro Araştırmaları Dergisi 2005:20, s.20-40 [13] * Performans Sanatı: Nietzsche’nin Kehaneti Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 2006:21, s.27-44 [14] * Ibsen’den Beckett’e Belleğin Temsili Uluslararası Katılımlı Ibsen’den Sonra Beckett Konferansı Bildiri metinlerine ayrılmış sayısı içinde Tiyatro Araştırmaları Dergisi 2007 sayı 23 [15] * Türk Tiyatrosunda İronik Söz,İronisiz Metin Hece Dergisi, sayı 124,s. 104.111 [16] * Deformasyon Araçları: Parodi ve Travesti Üzerine Hece Dergisi, sayı 132, s. 75-79 [17] * Türk Tiyatrosunun Huzursuz Rahmi yahut Namık Kemal Melodramında Histeri Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 2009:28, s.41-60 [18] * Tiyatronun saklı mahfazası: Sfenks/sahnedışı/Khõra Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 31 Sayfa: 021-036 DOI: 10.1501/TAD_0000000261 Yayın Tarihi: 2011 [19]

Çevirileri

* İbsen Oyunları/bir: Denizden Gelen Kadın - Biz Ölüler Uyanınca, çev. Beliz Güçbilmez, Ümmühan Kahraman Güneş, Ankara: Deniz Kitabevi Yayınları, 2006 * Fuchs,. Elinor. Karakterin Ölümü, çev. Beliz Güçbilmez. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2003. * Innes, Christopher. Avant-garde Tiyatro, çev. Beliz Güçbilmez, Aziz V. Kahraman, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2004 * Stoppard, Tom. Toplu Oyunları 2. içinde Aşkın İcadı çev: Beliz Güçbilmez, Şükran Yücel, Hamit Çalışkan Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2000. * Brockett, Oscar. Tiyatro Tarihi. Çev.Sevinç Sokullu, Sibel Dinçel, Tülin Sağlam, Semih Çelenk, Selda Öndül, Beliz Güçbilmez

Editörlüğünü Yaptığı Kitaplar

* Hauser, Arnold. Sanatın Toplumsal Tarihi, editör: Beliz Güçbilmez, çev. Yıldız Gölönü, Ankara: Deniz Kitabevi Yayınları, 2006.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.