Hasat Zamanı (Tablo)

Kısaca: Hasat Zamanı, (Felemenkçe: ''De Oogst'') Hollandalı ressam Pieter Bruegel'in 1565 yılında tamamladığı ahşap pano üzerine yağlı boya tablosudur. New York Metropolitan Müzesinde sergilenen eser, Bruegel'in yılın farklı dönemlerinin konu edindiği altılı serisinin günümüze kalan beş yapıtından, sonbahar başlangıcının tasvir edildiği yapıtıdır. Bu serinin Avrupa kıtası dışında bulunan tek parçasıdır. Diğer dört eserden Kasvetli Gün, Sürünün Geri Dönüşü ve Karda Avcılar, Viyana Sanat Tarihi Müzesinde, ...devamı ☟

Hasat Zamanı, (Felemenkçe: De Oogst) Hollandalı ressam Pieter Bruegel'in 1565 yılında tamamladığı ahşap pano üzerine yağlı boya tablosudur. New York Metropolitan Müzesinde sergilenen eser, Bruegel'in yılın farklı dönemlerinin konu edindiği altılı serisinin günümüze kalan beş yapıtından, sonbahar başlangıcının tasvir edildiği yapıtıdır. Bu serinin Avrupa kıtası dışında bulunan tek parçasıdır. Diğer dört eserden Kasvetli Gün, Sürünün Geri Dönüşü ve Karda Avcılar, Viyana Sanat Tarihi Müzesinde, Saman Hasadı ise Prag'da Lobkowicz Collections'da bulunmaktadır.

Genel manzara ve yorum

Harman Zamanı, Bruegel'in mevsimleri ya da yılın belli dönemlerini ele aldığı serisi kapsamında, muhtemelen Ağustos veya Eylül aylarını temsil eden eseridir. Sanatçı, eserlerinin çoğunda olduğu gibi köylülerin gündelik ve çalışma hayatına odaklanmıştır. Resmin ön planında buğdayların kısmen biçilip yığınlar haline getirildiği, bir grup köylünün bir armut ağacı gölgesinde yemek molası verdiği bir tarla yer alır. Tarlanın izleyiciye yakın tarafında üç, karşı tarafında bir erkek tırpanlarıyla buğday saplarını biçmekte, bir çift köylü biçilen buğday saplarını desteler haline getirmekte ve birkaç kadın omuzlarında buğday destelerini taşımaktadır. Eserde bir grup insan yemek yerken, bir kısmının çalışırken gösterilmekte olmasıyla art zamanlı olan üretim ve tüketim eylemleri aynı anda gösterilmektedir. Kolayca seçilebilen insan detayları dönemin çiftçi kıyafetleri hakkında bugüne önemli bilgiler verir. Genel manzaradaki çokluğa rağmen, Bruegel'in vurgusu emeklerin karşılığının bulunmadığıdır. Geri planda da ilginç detaylar söz konusudur. Resmin tam ortasında muhtemelen, dini bir ritüel olan perhiz günleri öncesi bir ailenin, ayaklarından bağlı bir kaza sopa fırlatmak suretiyle oynadıkları neşeli bir oyunla eğlenmeleri işlenmiştir.

Kaynakça

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.