The Trial (Grup)

Kısaca: Müzisyenler ...devamı ☟

} Almanya
} Türkiye |Tür = new wave, rock, post-punk |AOY = 1985'ten günümüze |URL = http://www.thetrial.de (Almanca) |Üyeler = αlabay (ses, çalgılar, söz; kurucu)
mik@ (sentezleyici; 2003'ten beri)
Pfeuti (bateri; 1996'dan yahut 1988'den (aralıkla) beri)
Lady Ophreusis (ses, kotamo; 2003'ten beri) |Eski üyeler = M. Strenge (söz; kurucu, 1987'ye kadar)
T. Liebscher (ses, çalgılar; 1988, 1997)
T. Warlo (bateri; 1988†“1991)
Pfeuti (bas gitar; 1988†“1991)
B. Möhrle (klavye, sentezleyici, e-piyano; 1991†“1993, 1999)
A. Schwaab (bateri; 1991†“1993)
K. Jehle (bas gitar; 1992†“1993, 1999†“2001)
S. Kerzenmacher (bas gitar, saksafon; 1994†“1999)
A. Thoma (gitar; 1994†“1995, 1999)
T. Seiter (bateri; 1994†“1996)
M. Vassallo (gitar, perküsyon, sentezleyici; 1996†“2003) }} The Trial deneysel bir Alman-Türk-kökenli alternative grubudur. Müzikleri rock, pop, wave, industrial ve başka türleri kapsıyor. Tarihçe Grup 1985 yılında Berlin'de M. Strenge ve αlabay tarafından kurulmuştur. İkisi o sıralarda daha çok sosyal-eleştirel konularla ilgilenmekteydiler. Müziksel arka plan başta αlabay tarafından gürültü ve deneysel ses kolajları şeklinde oluşturulmuştu. 1987'de ayrı yollardan devam etmeye karar verdiler ve αlabay, düzenli müzik yapmaya başladı. O zamanlar, herhangi bir müzik tarzına ait olma isteği yoktu, ama The Cure, Joy Division ve Sisters of Mercy gruplarının tesiri bayağı iz bırakmıştı. 1988'de αlabay Berlin'den ayrılıp, Almanya'nın güneybatısına yerleşti. 1989 ile 1995 arası konserli, aktif bir devirdi. 1998'den itibaren internet ve telefon yoluyla bir kaç albüm oluştu, ama grup sadece tek bir kez sahneye çıktı. 2001 ile 2005 arası bir konsept-albümü yapıldı (Statements & Unanswered Questions). Bu eser, grubu kuran ikilinin 1986'da taslak olarak hazırlayıp, hayata geçirmediği bir albümdü. İki kurucu, bu albümü yeniden düzenledi. M. Strenge 1996'da ağır bir kaza geçirdiğinden, albümün konsepti olan sosyal-eleştirel konuların yepyeni açılardan yeniden yorumlanması mümkündü. 2006 yılında, yine daha çok grup çerçevesinde çalışma arzusu belirir. Bu yıl bir dönüm notasıdır, çünkü ilk kez tamamen Türkçe söylenmiş bir eser kaydedilecektir. O zamana kadar sadece bir kaç parça Türkçe söylenmiştir. Bu karar kaynağını, 2005 yılında İzmir'e ve İstanbul yolculuklarında, Türkiye'de alternatif müziğin ne şekilde ilerlemiş ve tanınmış olduğunu görmekte bulmuştur. Zamanla, Replikas, Mor ve Ötesi veya Duman gibi gruplar, yerli "hafif" müziğe new wave ve alternative havaları katmıştı. Bundan önce, alternatif müzik derken, akla daha çok crossover veya metal geliyordu. Arka plan The Trial, 1980'lerin Berlin'inde kurulmuştur. O zamanlar, soğuk savaşın perspektifsizliğinin ve sosyal gerginliklerin tesiri altındaydı. Sözlerin itham eder, sosyal-eleştirel ve kötümser tarzı aynı anda, etraf ile bir mahkeme duruşmasında bulunmak hissini vermekteydi †“ the trial: (Kafka'nın Dava'sını ima ederek) mahkeme duruşmasında/dava anlamını taşımaktadır. Öte yandan, terimin çokanlamlı olması, müziğin deneysel olmasını karşılamaktadır. İlk başta, asıl sosyal-eleştirel olan M. Strenge idi, αlabay ise daha çok basit ve duygusal, tipik Wave/Pop sözleri yazıyordu. Bir özellik, sözlerin tek bir dilde olmamasıydı. İngilizce'nin yanında ilaveten Almanca, Fransızca ve Türkçe de vardı. Türkçe bu durumda özel bir konumdaydı, çünkü o zamanın alternatif müziğinde pek kullanılmıyordu. 2005/2006 senesinde αlabay, Türkçe'de, o şekilde ne İngilizce'de ne de Almanca'da düşünülebilir veya hissedilebilir şeylerin, söylenebilindiğinin farkına vardı: Her şey az çok tercüme edilebilindiğinden, (bir kaç) dil, tek bir dilin dilsel ve kültürel düşünce tarzının darlığını kırıp açabilir düşüncesi bu gelişimi kucaklamaktaydı. Çalgılar İlk kayıtlar, ele ne geçirilebiliyorsa, onunla yapılmıştı, akustik bir gitardan başlayıp, küçük bir Yamaha PSS-401'e kadar. 1988'den itibaren, daha egzotik çalgılar kullanma fırsatı belirdi: dulcimer, psalteriyon, monokor (yektar) gibilerinden ve benzeri. Bunlara bateri, piyano ve bas gitarı katılıyordu. Elektro gitar da 1987'den itibaren tek tük kullanılıyordu, ama rock müziğindeki tipik başrolü ancak 1989'dan itibaren oynamaya başladı. Bunların ardından, "normal" çalgılarla devam edilen yıllar belirdi. Arada sırada keman veya saksafon iştirak etti. 2000 senesinde önemli bir adım atıldı: müziğe ağırlıklı bir şekilde ana çalgı olarak saz eklendi. O zamandan beri müzikte, sazla bazı, bayağı manipüle edilmiş ve Türk rock müziğinde bu şekilde şu ana dek tanınmayan seslerle çalınan pasajlar oluşturuldu. Zamanla grup, bilgisayar, çöp tenekeleri, buz dolapları ve (yolda kayıt edilmiş) çevresel ses örnekleri de kullanmaya başladı. Diskografi (seçilmiş) * Gift (1988; Trial Communications), MC * Lavenderblue Dream (1988; Trial Communications), MC * The Forgotten Clutch (1988; Waldeck Sound), MC * Temple Of The Bergamotte (1989; Waldeck Sound), MC * You'll Never Fail Until You Stop Trying (1990; Waldeck Sound), MC * Existence (1993; Trial Communications), MC * Public Domain (1996; Trial Communications), MC * Prí¦natal Postmodern (1998; Zodiakom), 2CDr * Nacht der Illusion (2001; Zodiakom), CDr * Dolunay (2002; Zodiakom), CDr * The Geisterfahrer EP (2003; Zodiakom), CD * Statements & Unanswered Questions (2006; Zodiakom), 2CDr * Lucifer Lux (2006; Zodiakom), 2CDr * Mimarlar (2007; Zodiakom), CDr * Feuerblume (2008; Zodiakom), CDr * Tuz Katedrali (2009; Zodiakom), CDr Derleme katılımları * Godfathers Of German Gothic III: Heaven (Asylum 4) (1997; Subterranean/Euro Media), CD * dssg Sampler: 1668 (2001; dssg), CD * dssg Sampler 2: Tinsmith & Crossbow (2003; dssg), CD * freiburgtapesvolume 4: Üç küp (2008; jazzhaus records), CD Çapraz irtibatlar * 1993 ile 2003 arası The Trial ismini New Trial diye değiştirmişti †“ bunun iki sebebi vardı: hem 1993'un bir "yeni başlangıç" olması, hem ismen çok benzeyen electro grubu Trial'den ayrışmak isteniyordu. 2003'te yine eski isme geri dönüldü, "yeni" isim tatsız anılarla bağlıydı. * αlabay ayrıca Van Amber (rock/beat) ve Hills of Cydonia (progressive rock) grupları elemanı. * mik@ eskiden, industrial grubu olan Sheba Wore No Nylons ve Dachau Lustknaben projelerine dahildi. Sonradan artistik grup f+plus ile deneyler yaptı. Ayrıca solo olarak industrial alanında The M.M.V.P. lakabıyla çalışıyor. * Pfeuti hardcore grubu Radical Development ile iki albüm çıkardı. Yanısıra, Tumorchester noise grubuyla da çalışıyor. * 1996 ile 2003 arası gruba dahil olan M. Vassallo, dark ambient grubu Arbre Noir'ın kurucusu. * Geçmiş zamanlarda değişik müzisyen ve artistlerle işbirliği ve ortak yapımlar olmuştur, mesela: Forthcoming Fire'den Jay Kay, P·A·L, The Rorschach Garden ve Synapscape gruplarından P. Muench, ve Herbstmaní¸ver grubundan D. Gessau.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.