Amnesia: Dark Descent

Kısaca: Amnesia: Dark Descent, Frictional Games tarafından yapılmış bir korku oyunudur. Oyun 8 Eylül 2010 tarihinde sadece indirme seçeneğiyle satışa sunuldu. 17 Şubat 2011 tarihinde THQ, oyunu perakendeye sundu. Şu anda oyunun dolaylı devamı olan Amnesia: A Machine For Pigs geliştirilmektedir. ...devamı ☟

Amnesia: Dark Descent, Frictional Games tarafından yapılmış bir korku oyunudur. Oyun 8 Eylül 2010 tarihinde sadece indirme seçeneğiyle satışa sunuldu. 17 Şubat 2011 tarihinde THQ, oyunu perakendeye sundu. Şu anda oyunun dolaylı devamı olan A Machine For Pigs geliştirilmektedir. Oynanış Frictional Games'in bir önceki oyun serisi Penumbra gibi, bu oyunda da ilerleyebilmek için çevredeki eşyalarla etkileşmek; gerekir. Mesela, bir kapıyı açıp/kapamak için farenin ileri/geri hareket ettirilmesi gerekir. Ayrıca, oyun karşılaşılan bozuk makineleri tamir etmek gerekmektedir. Hatta tamir için eşya gerekiyorsa, bu eşyalar bulunup yerleştirilmelidir. Oyunda karşılaşılan başka bir zorluk, karakterin hem canını, hem de akıl sağlığını koruması gerekmektir. Oyundaki canavarlara (Gatherers) uzun süre bakmak, karanlıkta uzun süre durmak, ve rahatsız edici durumlarla karşılaşmak, karakterin akıl sağlığını azaltır. Akıl sağlığının azalması, oyunda görüntünün bulanıklaşmasına ve halüsinasyonlara neden olur. Aydınlıkta durmak, akıl sağlığının azalmasını durdurur. Bu aydınlık iki şekilde elde edilebilir: feneri çıkartarak, veya çakmakla lambaları yakmak. Oyunda bir görev bitirildiğinde, veya belirli bir noktaya varıldığında, akıl sağlığı otomatik olarak artar. Oyunun yapısından dolayı, karakter canavarlara karşı savunmasızdır. Bu yüzden, bir canavarla karşılaşıldığında, veya canavarın yaklaştığı duyulduğunda, canavarın karakteri göremeyeceği bir yere saklanması gerekmektedir. Eğer saklanamıyorsa, oradan kaçması gerekmektedir. Hikaye Kontrol edilen karakterin adı Daniel'dır. Oyunun başında Daniel, kendi hakkında çok az şey hatırlayarak, bir kalede uyanır. Kalenin içinde biraz ilerleyince, kendine yazdığı bir not bulur. Bu notta, 1839 yılında yaşadıklarını, bulunduğu yerin, Prusya'da bulunan, Brannenburg Kalesi olduğunu öğrenir. Ayrıca kendisinin bir çeşit amnezi iksiri içtiğini, ve kendisini kovalayan bir Hayalet (Shadow) olduğunu öğrenir. Bu hayalet durdurulmazsa, onun kendisini öldüreceği yazmaktadır. Hayaletin durdurulması için, kalenin içindeki Inner Sanctum adındaki bir odaya gitmesi gerekmektedir. Burada Baron Alexander'ı öldürmesi gerekmektedir. Notu okunduktan sonra yola koyulur. Kalenin derinliklerine doğru ilerledikçe, kendine ait olan günlükleri bulur; ve anıları hatırlar. Ayrıca kendine ait olmayan günlükleri ve anıları da bulur. Böylece; kendisinin, Baron Alexander'ın, ve onun için çalışanların neler yaptığını öğrenir. Daniel Alexander'ı Inner Sanctum'da bulunca, oyunun sonu 3 farklı yola ayrılır. Ya Alexander'ın eve dönmesini engelleyecektir; ya onun evine gitmesine izin verecektir; ya da Agrippa'nın kafasını portala atacaktır.

Oyunun sonu

İyi son: Daniel portalı bozarak, Alexander'ın evine girmesine engel olur. Sonra Hayalet Alexander'ı öldürür.
Kötü son: Daniel portal bozmaz, ve Alexander evine geri döner. Sonra Hayalet Daniel'ı öldürür.
Nötr son: Daniel portala Agrippa'nın kafasını atar. Sonra Hayalet ikisini de öldürür. Hangi sona ulaşılacak olduğu yapılanlarla gerçekleşir.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.