Aşere-I Mübeşşere

Kısaca: AŞERE-İ MÜBEŞŞERE Peygamber efendimiz tarafından Cennet'e girecekleri dünyadayken müjdelenen on Sahabi (Peygamberimizin arkadaşı). Aşere-i mübeşşere şunlardır: Hazret-i Ebu Bekr, Ömer, Osman, Ali, Talha, Zübeyr, Abdurrahman bin Avf, Said bin Zeyd, Sa'd bin Ebi Vakkas, Ebu Ubeyde bin Cerrah (radıyallahü anhüm). Ahmed bin Hanbel'in Müsned'inde bildirdiği hadis-i şerifte Peygamber efendimiz buyurdu ki: "Ebu Bekr Cennet'tedir. Ömer Cennet'tedir. Osman Cennet'tedir. ...devamı ☟

Peygamber efendimiz tarafından Cennet'e girecekleri dünyadayken müjdelenen on Sahabi (Peygamberimizin arkadaşı). Aşere-i mübeşşere şunlardır: Hazret-i Ebu Bekr, Ömer, Osman, Ali, Talha, Zübeyr, Abdurrahman bin Avf, Said bin Zeyd, Sa'd bin Ebi Vakkas, Ebu Ubeyde bin Cerrah (radıyallahü anhüm).

Ahmed bin Hanbel'in Müsned'inde bildirdiği hadis-i şerifte Peygamber efendimiz buyurdu ki: "Ebu Bekr Cennet'tedir. Ömer Cennet'tedir. Osman Cennet'tedir. Ali Cennet'tedir. Talha Cennet'tedir. Zübeyr Cennet'tedir. Abdurrahman bin Avf Cennet'tedir. Sa'd ibni Ebi Vakkas Cennet'tedir. Said ibni Zeyd Cennet'tedir. Ebu Ubeyde ibn'ül-Cerrah Cennet'tedir."

Muhammed aleyhisselamın ümmetinin en üstünleri O'na iman ederek, mübarek yüzünü görmekle şereflenen Eshab-ı kiramdır. Eshabın da en üstünleri Hudeybiye'de Resulullah efendimize biat edip söz verenlerdir. Bunların da en üstünleri Bedir Savaşında bulunanlardır. Bunların da en üstünleri ilk Müslüman olan kırk kişidir. Bunların da en üstünleri Aşere-i mübeşşere; bunlardan en üstün olanları da, Hulefa-i raşidin yani dört halife olup, üstünlük sırasıyla hazret-i Ebu Bekr, hazret-i Ömer, hazret-i Osman ve hazret-i Ali'dir.

Kaynak: Rehber Ansiklopedisi

misafir - 8 yıl önce
bismillahirrahmanirrahim ham allaha selat ve selam onun resulune ve tertemiz ehlibey-ine olsun biz biliyoruzki allah dünyayı ve insanlığı tek bir ama ç için yaratmıştır bu uğurda yaptığımız sohbetler okuduğumuz kitaplarki bunların en büyüğü kuran-i kübradır deniliyorki bütün insanlar imtihan için yaratılmıştır elimizdeki mütevatir hadisler ve bize gelen kaynaklardada gördüğümüz üzere hiç bir insan bir saniye sonrasınıda bilemezken cennetle müjdelenmek imkansızdır biliyoruzki insan ölmeden imtihanı bitmez ve nereye gideceğini bilmez sonra insanlar hatalar ve günahlar işlerler ftrat gereği böyle yaratılmışlardır allah bi ayette bize şöyle buyurmaktadır ben isteseydim sizi günah işlemeyen insanlar olarak yaratırdım ama istedimki güneh işleyin sonra pişman olun ve bana tövbe edin ben inanıyorumki bu her insan için gecerlidir ancak paygamberler hariç çünkü allah biz seni önden arkandan altından üstünden sağından ve solundan koruyoruz der peygamber için ve başka bi ayettede o kendi heva ve hesine göre konuşamaz konuşursa biz onu şah damarından yakalayı veririz diyor buda gösteriyorki peygamberler asla güneh işlemezler.kaldıki hiç bir sahabi peygamber değildi kuldular sadece üzerlerine bazı yükümlüklükler yüklenmişti ama bizimde yükümlülüklerimiz var eğer cennet dünyadayken bir insana müjdelenirse o insanın imtihanı bitmiştir demekki yani artık bi melekten farksızdır bu nasıl bir mantık anlamıyorum ve hala buna inanan binlerce müslüman var biraz düşünün gerçekten bi an olsun düşünmemiz gerekmiyormu bu konuyu heleki resurullahın vefatindan sonra bu isimlerini saydığımız sahabelerin çoğuğunun yaptıkları ki bu davranışları yüzünden hala ümmet paramparça olmuştur nasıl bunlara günahsız deriz ve cennetliktir deriz üstünlükten bahsediyoruz derecelerine göre hilefet seçilmiştir diyoruz islamda üstünlük yaş aile soy fırkayla değil ancak takvayladır biz biliyoruzki üstünlükse en üstünü hz alidir buna hiç kimse itiraz edemez çünkü resurullahın ben ilim şehriyim alide benim kapımdır dediği bir insan ilmin kapısı olan bir insan nasıl diğer bütün insanlardan aşağı olabilirki eğer ilim kapısı bu insansa o zaman bundan daha takvalı bir insan olabilirmi ilmin toplandığı bir insan nasıl diğerlerinden aşağı olur düşünmemiz gereken ikinxi kısım bu olmamalımı? bana göre imtihan devam ediyor ve ancak üstünlük takvayladır sizden ricam islam tarihini tek tarahlı okumayın genel olarak okuyun ve beyninizi biraz yorun ümmet neden bu halde temeldeki sıkıntı neydi niye bu hale geldik sorunun kaynağını bulmadıkça tarih hep tekkerrür etmeye devam edecek selam ve dua ile.

misafir - 8 yıl önce
beren saat in hayranıyım hazal kaya da sadece gelinlik anında güzeldi

Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

686
6 yıl önce

veraset düzenine göre 40. imparatoru (d. 631) tarihi bilinmeyen Ömer bin Sa'd, Sahabelerden ve Aşere-i Mübeşşere'den Sa'd bin Ebû Vakkas’ın oğlu (d. 620)...

686, 6. yüzyıl, 681, 682, 683, 684, 685, 687, 688, 689, 690
Said bin Zeyd
2 yıl önce

eşiyle birlikte İslâm'a ilk girenlerdendir. Said bin Zeyd, ayrıca Aşere-i Mübeşşere'dendir. İlk gençlik yılları hakkında fazla bilgi bulunmasa da onun hiçbir...

Sahabe
2 yıl önce

yakar, sızlatır" (İbni Hacer-i Mekkî/Savâık-ul-muhrika) Tâbiîn Tebeu't Tâbiîn Hulefâ-i Râşidîn Aşere-i Mübeşşere ^ Mevahib-i Ledünniyye ^ "Numbers of companions"...

Sahabe, Arapça, Ashab, Hulefa-i Raşidin, Hz.Ali, Hz.Hatice, Muhammed, Peygamber, Tabiin, Taslak, İslam
Ali Rıza Demircan
6 yıl önce

diğerlerin zinakâr olduğu görüşünü ileri sürüyor. Bir başka nokta da yine Ehli-i Sünnet'e göre Aşere-i Mübeşşere’den olan ve onun görüşüne göre birkaç...

Ebû Bekir
6 yıl önce

İslâm'a giren hür erkeklerin, Raşit Halifelerin (Dört Halife) ve Aşere-i Mübeşşere'nin ilkidir. Hz. Ebû Bekir, Benu Teym'lerin Kureyş kabilesindendir,...

Ebu Bekir, 23 Ağustos, 573, 632, 634, Ali, Allah, Arapça, Aşere-i mübeşşere, Bedir Savaşı, Hafız
Haydar BAŞ
2 yıl önce

değil Şiilerden yana konuştuğu iddiasıyla onu tenkit etti. Baş'ın Aşere-i Mübeşşere'den ikinci halife Ömer bin Hattab'ın Muhammed bin Abdullah'ın kızı Fatıma...

Haydar Baş, 1947, Arapça, Azerice, Farsça, Fransızca, Trabzon, Bakü Devlet Üniversitesi, Haydar Baş, Tarafsız bakış açısı, ,
ömer
2 yıl önce

sporları ve güreş öğrendi. Uzun boyu ve fiziksel üstünlüğü ile iyi bir güreşçiydi. Ayrıca iyi bir hatip olduğundan babasının yanında kabileler arası anlaşmazlıklarda...

Said Nursî
6 yıl önce

Cumhuriyet: "Hulefa-i Raşidîn hem halife hem reis-i cumhur idiler. Sıddık-ı Ekber (R.A.) Aşere-i Mübeşşere'ye ve Sahabe-i Kiram'a elbette reis-i cumhur hükmünde...