Bilgisayar Mühendisliği

Bilgisayar Mühendisliği, bilgi ve işlemin, hem donanım hem programcılıkta kullanılmasıdır. Bilgisayar Mühendisliği doğal olarak bilgisayar üzerine bir çok konu ile ilgilenir. Programlama dillerinden, yazılımlara, ve bilgisayar donanımlarina kadar bir çok konuyu inceler.

Bilgisayar Mühendisliği

Bilgisayar Mühendisliği, bilgi ve işlemin, hem donanım hem programcılıkta kullanılmasıdır. Bilgisayar Mühendisliği doğal olarak bilgisayar üzerine bir çok konu ile ilgilenir. Programlama dillerinden, yazılımlara, ve bilgisayar donanımlarina kadar bir çok konuyu inceler.

Bilgisayar mühendisliğinin temel ilgi alanları aşağıdaki gibidir:

Bilgisayar Mimarisi

Bilgisayarın işlemleri yapma yöntemini belirler. Bilgisayarı oluşturan devrelerin görevlerini, tasamımlarını, birbirleriyle ilişkilerini ve bilgisayarda çalıştırılacak programların kullanabilecekleri komutları (komut kümesi) düzenler. Bilgisayar mimarisi, bilgisayarın hızını, enerji tüketimini ve maliyetini belirleyen en önemli etmenlerdendir.

Devre Tasarımı

Elektronik devre elemanlarının belli bir görevi yerine getirecek şekilde bir arada kullanılmaları. Bilgisayarin işleyişinde gerekli olan bazi devreler aşağıda listelenmiştir:

Analog/Dijital, Dijital/Analog çevirici Aritmetik işlem devreleri (Toplayıcı, Çıkarıcı, Çarpıcı, Bölücü ...) Veri depolama devreleri (SRAM, DRAM, SDRAM ...)

Kaynak:

http://tr.wikipedia.org/wiki/Bilgisayar_M%C3%BChendisli%C4%9Fi
İsan bölümünün değerini,ondan ayrıldıktan sonra anlıyor.bilgisayar programcılığı programından,bilgisayar programcılığına dikey geçiş yapabiliyoruz?

İlgili konuları ara

Yanıtlar