Bresenham'ın Çizgi Algoritması

Bresenham'ın çizgi algoritması
Bresenham'ın çizgi Algoritması

Bresenham`ın çizgi algoritması, Amerikalı bilgisayar mühendisi Jack Bresenham tarafindan, 1960`lı yıllarda IBM için doğrunun bilgisayar ekranına çizimi için geliştirilen bir algoritmadır.

Bresenham Algoritmasi DDA`ya göre daha hızlıdır, çünkü sadece tamsayıları kullanır ayrıca karmaşık çarpma ve bölme işlemleri de yoktur. Sadece 2 ile çarpma vardır.O da Shift Operasyonu ile Assembler düzeyinde daha hızlı yapılabilir.

Pseudo kod ile şu şekilde ifade edilir:

function line(x0, x1, y0, y1)
  ``int`` deltax := abs(x1 - x0)
  ``int`` deltay := abs(y1 - y0)
  ``real`` error := 0
  ``real`` deltaerr := deltay / deltax  // Assume deltax != 0 (line is not vertical)
  ``int`` y := y0
  for x from x0 to x1
    plot(x,y)
    error := error + deltaerr
    if error a‰¥ 0.5 then
      y := y + 1
      error := error - 1.0


Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Bresenham'ın çizgi algoritması Resimleri