Divriği, Mursal

Divriği, Mursal Haritası

misafir - 8 yıl önce
www.mursalkoyum.tr.gg adresinden mursalla ilgili tum bilgilere sahip olabilirsiniz MURSAL KÖYÜNÜN BÜYÜKLERİ ŞU AN BU RESİMDE GÖRDÜĞÜNÜZ KİŞİLERDEN BELKİ 15 İ HAYATTADIR VATANSEVER MURSALLILAR KAYNANAM HATİCE AYTEN VE EŞİM CENNET MURSALDAN ETKİNLİKLER VE ÇEŞME MURSAL KÖYÜNÜN GİRİŞTEN GÖRÜNÜŞÜ BEN VE HANIM ANLADIMKİ KÖYÜMDE MUTLUYUM ALEVİLİK ANADOLU ALEVİLERİNE OSMANLI DÖNEMİNDE YAPILAN BASKILAR VE MURSAL KÖYÜNÜN TARİHİ İLE KURUCULARI 13. yüzyılda başlayan Asya kültüründe Bektaşilik, özellikle Türkmen aşiretlerinde büyük taraftar buldu. Doğu Türkmenistan’dan, Horasan’a, Tebriz’den Kırşehir’e uzanan hatta Peçenek, Çepni, Akkoyun, Karakoyun, Karakeçeli, Dadal, Kutan, Karadonlu, Barak, Avşar, Kayı, Gagavuş, Uzun Hasan, Karaçadırlı, Hormek, Ağdil gibi daha adı duyulmadık Türkmen aşiretleri yaşamıştır. İslamın ve Aleviliğin Anadolu’ya girmesinden sonra, Selçuklular, Bizanslılar, Moğollar arasında, yer yer kendi bütünlüğü arasında da büyük isyanlar çıkmış sonları kanlı bir şekilde kapatılmıştır. 1598-1601 yıllarında Tebriz’de başlayan Alevi kırımı, Tebriz muhafızı Hadım Cafer tarafından gerek İran içinde, gerekse Osmanlı Türkmenlerine karşı büyük katliamlarla devam etmiş olup aynı tarihlerde, Horasan’dan bugünkü Tunceli ilimize bağlı Hozat ve Pertek yaylalarına kaçan, Karadonlu Türkmen aşireti bu yaylalara binlerce koyunlarıyla, çadırlarıyla yerleşirler. Buralara gelmelerinin tek nedeni, bu aşiretin en büyüğü ve Hacı Bektaş Veli’ye dahi halifelik yapmış olan “Canbaba” hazretlerinin bu topraklarda yatmış olmasıdır. Canbaba Bektaşilik inancında zehiri içip ölmeyen, Bizans Kayzerleri tarafından kazana konulup kaynatıldığı halde diri çıkan mitolojik olguya sahip bir velidir. Bu deneyle kendisinin inancına inanılması için, Hıristiyan Kayzer tarafından öngörülen bir koşul olduğundan ağuyu içmiş ve rivayette Canbaba’ya ağu içen anlamında “Ağuçan” denilmiştir. İşte bu ulunun Horasan’da kalan torunlarından Seyyid Ali Haydar Ağa bütün müridlerini ve sürülerini alır, Hozat’a Barginek yaylasına konar. Aynı tarihlerde Celali isyanları baş göstermiştir. Anadolu Celalilerini bastırmak için, yeni sadrazam olmuş, Hırvat kökenli Kuyucu Murad Paşa Anadolu’ya Serdar olarak gönderilir. Kırşehir, Sivas, Yozgat, Amasya, Tokat, Malatya düzlük ve dağlık yörelerinde bulunan Celali yandaşlarını imha etmesi için padişah buyruğu verilir. Murad Paşa gizli bir Hıristiyan olduğu halde, İslamcı bir tavır sergiler ve Nakşibendi tarikat yanlısı görünür. Çok koyu bir Sünni süsü ile Anadolu’da yakıp yıkmadığı yer kalmaz. Tebriz ve Horasan’da yaşayan Alevi ve Bektaşiler, Celalilerden önce 1527’de yaşanan Kalender Çelebi isyanını desteklediklerinden, Osmanlı Sarayı ve Kuyucu Murad Paşa tarafından takip altındadırlar. Ağuçan Ali Haydar Ağa ve amcasının oğulları, Ceritliler ve yine aynı aşiretin bir diğer parçası olan Hormekanlıların Muş ve Maraş illerinde oldukları saptanır. Osmanlı ordu müfrezeleri bunların üstüne gönderilir. Durumu istihbarat edinen Ali Haydar Dede’nin başı, Pertek’te bulunan Ermeni ve Gürcülerle zaten derttedir. Bir yayla sorunu yüzünden çadırları baskın görmekte, Hozat ve Pertek’te yaşayan Sünni halkla ihtilaflar yaşamaktadır. "En iyisi buralardan göçmek reva oldu bize, Hatay topraklarına göçelim..." der ve oğullarını, taliplerini toplar. Peçevi tarihi, Kuyucu Murad Paşa’yı memleketi eşkıyadan temizleyen yiğit bir vezir olarak gösterse de insanları, önce kuyu kazdırıp, sonra yüzlercesini üstüne koyarak öldürten bu kişi beter bir insandır. Çünkü eşkıya diye tanımladıkları insanlar Hz. Ali’yi, Muhammed’i, Allah’ı, Kur’an’ı, Ehlibeyt’i seven Türkmen Alevileridir. Osmanlı Sarayına ne olduğu belirsiz bir devşirme olarak giren sonra da paşalığa kadar yükselen bu Hırvat Murad Paşa denen zalim, Osmanlı tarihinin bir yüz karasıdır. Vezirliğini yaptığı adaşı padişah 4. Murad, Kuyucu’dan aşağı kalmaz. Derecede merhametsiz, tutucu ve zalim bir padiş

misafir - 8 yıl önce
resimleri ve dahasini gormek icin lutfen www.mursalkoyum.tr.gg adli sahsi siteme baksin sorulmus mursal koyunun unlu ozanlari temiz havasi mantari,baligi,yagi,peyniri,kaynak sulari,insanlarinin candanligi unludur.divrigi yoresinde herkesin dilinde olan bir kelime vardir MURSALLIYSAN bas koseye bolge halki mursallilari cok farkli gorurler,koyumuz bir ALEVI koyudur ama iranin baskilariyla kenan evren donemindeki yapilan camisi ise koyumuzun icerisinde bir fasist baskinin eseri olarak ap acik durmaktadir

Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.