1959 yapımı, yönetmenliğini Fransız yeni Dalgasının ünlü isimlerinden Alain Resnais'nin (Alen Röne) yaptığı çağdaş anlatılı film.Hiroşima Sevgilim, Alain Resnais'in başyapıtı sayılan, çağdaş anlatı sinemasına örnek teşkil eden filmlerinden biri olarak kabul edilmektedir.Fransız Yeni Dalgası'nın Sağ kanadında yer alan Resnais, fimde bireysel bir takım olaylardan yola çıkarak küresel sorunlara değinmektedir.

Hiroşima Sevgilim

 1959 yapımı, yönetmenliğini Fransız yeni Dalgasının ünlü isimlerinden Alain Resnais'nin (Alen Röne) yaptığı çağdaş anlatılı film.  Hiroşima Sevgilim, Alain Resnais'in başyapıtı sayılan, çağdaş anlatı sinemasına örnek teşkil eden filmlerinden biri olarak kabul edilmektedir.Fransız Yeni Dalgası'nın Sağ kanadında yer alan Resnais, fimde bireysel bir takım olaylardan yola çıkarak küresel sorunlara değinmektedir.Oteldeki küçük bir kaçamak yerini aşk ve savaş, ölüm ve yaşam, yıkım ve onarım gibi temel karşıtlıklara bırakır.Resnais, filmdeki fransız kadın ile aşık olduğu nazi askerinin ilişkisini ve sonradan Alman askerin Fransızlarca öldürülmesini bize gösterirken Almanya ile Fransa arasında savaşı ve masum bir şehrin (Nevers) işgalini anlatır. Yine burada nazi askeri olan sevgilisi Almanya'yı temsil etmektedir.Almanya da sevgilisi gibi bitecek, yok olacaktır.  Ayrıca film, belge niteliği de taşımaktadır.İlk sahnelerde Hiroşima'nın atom bombası atıldıktan sonraki hali gözler önüne serilir.Yıkılmış evler,sakat çocuklar,zor da olsa yaşama tutunmaya çalışan insanlar ile savaşın yıkımı açıkça gösterilir.Ayrıca japon göstericilerin üzerinde " saygımızla cezalandırıyoruz" yazan bir pankart taşıması da yine izleyiciyi düşündürür.Resnais, Hiroşima Sevgilim'de seyircinin Japon Halkı'ndan taraf olmasını, savaş karşıtı bir tutum takınmasını ister.  

Kaynaklar

Vikipedi

Yanıtlar