John Bridgeman

Kısaca: Arthur John Bridgeman ARCA, FRBS, FRBSA (2 Şubat 1916 – 29 Aralık 2004) İngiliz heykeltraş. ...devamı ☟

Arthur John Bridgeman ARCA, FRBS, FRBSA (2 Şubat 1916 – 29 Aralık 2004) İngiliz heykeltraş. Erken Dönem Felixstowe, Suffolk'da doğmuştur. Asıl adı Arthur John'dur. Arkadaşları tarafından genellikle 'Bridge' (Köprü) olarak çağrılması nedeniyle ismini John Bridgeman olarak değiştirmiştir. 14 yaşında Colchester Sanat Okulu'na başlamış buradan da Frank Dobson ile birlikte çalıştığı Royal College of Art'a gitmiştir.. İlk aşkı resim olmuştur ve bu dönemde Romantik tarzda birçok guaş ve pastel resim yapmış ve İngiliz taşralarını övmüştür. Savaştan sonra Roma İngiliz Okulu Alimliği ile ödüllendirilmiş fakat bu işi kabul etmemiş Misha Black ile çalışmaya devam etmiştir. Daha sonra ise Britanya Festivali için Keşif Kubbesi'nde çalışmıştır. Carlisle Sanat Okulu'nda bir süre baş heykeltraş olarak çalıştıktan sonra William Bloye'nin halefi olarak 1981'deki emekliliğine kadar çalışacağı Birmingham Sanat Okulu'nda heykel bölümünün başına geçmiştir. Heykel Çalışmaları özel müşteriler ve belediyeler arasında oldukça popülerdir. Savaştan sonra Birmingham'ın yeniden inşasına kamu sanatının simgeleşmiş parçalarını yaratarak kısmen katkıda bulunmuştur. Aynı zamanda çocuklar için yeni inşa edilen devlete ait binalarda oyun heykelleri yapmıştır ki 1950'ler için zamanın ötesinde yaratıcı bir fikirdir. Yeni materyaller ile sürekli deney yapan Bridgeman'ın, Birmingham Doğumevi için yaptığı 'Anne ve Bebek' ile yakın zamanda restore edilen ve Birmingham Dudley Road Hastanesi için yaptığı bronz grup 'Compassion' (Tutku) isimli çalışmaları aldığı büyük boyutlu siparişlerindendir. Lady Chapel'i şimdi yeniden inşa edilmiş hali Coventry Katedralindeki 'Mater Dolorosa' belki de hayatı boyunca yarattığı en güçlü dini çalışmalarındandır. Sanat felsefesi ve metot ile farklı maddelere olan ilgisini yazar ve gazeteci eşi Irene Dancyger ile birlikte 1974 yılında yazdığı Clay Models and Stone Carving (Kil Modeller ve Taş Yontma) isimli kitapta somutlaştırmıştır. Yaşamının sonuna doğru daha küçük kadın figürleri üzerine yoğunlaşmış ve lost-wax modellemenin en son büyük uygulayıcılarından olduğunu ispat etmiştir. Galeri Image:John-Bridgeman-Landscape.jpg|Manzara, 1946 Image:John_Bridgeman_Seated_Figure.jpg|Oturan Figür, 1958 Image:John_Bridgeman_Standing_Figure.JPG|Ayakata Duran Figür, 1968 Image:John-bridgeman-photo-of-art.gif|Oturan Kadın, Bronz, 1972 Image:Bridgeman_Girl_by_a_Pool.jpg|Havuz Kenarında Oturan Kız, Bronz, 1985 * Dancyger, Irene, Clay Models and Stone Carving, London, 1974 ISBN 0-87749-564-5 * Noszlopy, George and Beach, Jeremy, Public Sculpture of Birmingham, Liverpool, 1998, p.56 ISBN 0-85323-692-5 * Fieldhouse, Ken and Woudstra, Jan, The Regeneration of Public Parks, London, 2000, p.162 ISBN 0-419-25900-7 * Noszlopy, George, Public Sculpture of Warwickshire, Coventry and Solihull, Liverpool, 2003, p.171 ISBN 0-85323-837-5 * Noszlopy, George and Waterhouse, Fiona, Public Sculpture of Staffordshire and the Black Country, Liverpool, 2005, p.170, ISBN 0-85323-989-4 Notlar Dış bağlantılar * John Bridgeman Anma Yazısı Independent 13 Ocak 2005 * Halk Anıtı ve

Heykel

Briliği Ulusal Kayıt Projesi
* St. Bartholomew's in East Ham 'Family Group' una Bağlantı * Landscape to Sculpture Exhibition Leamington Spa Museum and Gallery 2013

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.