Mehmet Aktuğ

Kısaca: MEHMET AKTUĞ(1959 – ) Yeni kuşak bestecilerimizden Aktuğ, çağdaş müzik tekniklerinin Türkiye’ye aktarılmasında payı bulunan bir kazanımdır. ...devamı ☟

MEHMET AKTUĞ(1959 – ) Yeni kuşak bestecilerimizden Aktuğ, çağdaş müzik tekniklerinin Türkiye’ye aktarılmasında payı bulunan bir kazanımdır. Müziğe kemanla başlayan ve 11 yaşındayken İzmir’de Hazar Alapınar’dan dersler alan besteci, 1970 yılında İzmir Devlet Konservatuarı’na girmiş, altı yıl keman öğrenimi yaptıktan sonra Muammer Sun’un öğrencisi olarak kompozisyon bölümünü bitirmiştir. 1980’de Almanya’da kompozisyon öğrenimini sürdüren Aktuğ, Düsseldorf Devlet Müzik Yüksek Okulu’nda Prof. Günther Becker’le kompozisyon çalışmış, bu okulu 1987 yılında bitirerek yurda geri dönmüştür. 1987’den günümüze İzmir Devlet Konservatuarı’nda solfej, armoni, form bilgisi, çalgı bilim, ve müzik tarihi dersleri veren bestecimiz, çağdaş müzik tekniklerini kullandığı yapıtlarla dikkati çekmiştir. Mehmet Aktuğ, 1989’da “Başlıksız”, 1990’da “Araba Gözleri”, 1991’de “Fine Esilio” adlı yapıtlarıyla TRT’yi temsilen Paris’teki “International Rostrum of Composer” buluşmasına ülkemiz adına katılmıştır. Onun bu yapıtları, daha sonra klasik müzik yayınlarına önem veren dünyanın çeşitli radyo istasyonlarında özellikle Yeni Müziğe ilişkin programlarda yayınlanmıştır. Aktuğ’un tüm yapıtları seslendirilmiştir. Orkestra yapıtları “MOMENT” ve “FİNE ESİLİO”, İzmir Devlet Senfoni Orkestrası’nın konserinde dünya prömiyeri olarak yorumlanmıştır. Yapıtlarının hakları besteciye aittir. Geniş bilgi için kendisine başvurulabilir. BAŞLICA YAPITLARI ·Tetrakord, flüt, obua, korno ve fagot için, 1982; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1983. ·Gün ve Yaşam, keman ve piyano için, 1983; ilk seslendirme: F. Fischer ve C. Hörr, Düsseldorf, 1984. ·Dümteke, flüt, klarnet, fagot, trombon, piyano, keman, kontrbas ve iki vurmalı çalgı için, 1984; ilk seslendirme: Ensemble Neue Musik, şef: M.A. Schlingenspien, Düsseldorf, 1985. ·Başlıksız, teyp için müzik 1986; ilk gerçekleştirme: Yamaha DX 7, besteci tarafından, Düsseldorf 1986, ton ve mix: C. Murster; grafik: R. Thelen. ·Araba Gözleri, raslamsal beşil, tenor, saksofon, akordion, keman, viyola, viyolonsel için, 1986; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1986. ·Bir Asya Fantezisi, (bir sergi için oda müziği), flüt, gitar, vibrafon ve vurmalı çalgılar için, 1987; ilk seslendirme: Düsseldorf, 1987. ·Moment, orkestra için senfonik bölüm, 1989; ilk seslendirme: Ender Sakpınar yönetimindeki İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, 1989. ·Son Sürgün, (fine Esilio), viyolonsel ve orkestra için senfonik bölüm, 1991; ilk seslendirme: Ender Sakpınar yönetimindeki İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Solist: Hakkı Öztürk, 1991. ·Dümtektekdümtek, flüt, obua, klarnet, basklarnet, fagot, piyano, keman, viyola, viyolonsel ve vurmalı çalgılar için, 1992; ilk seslendirme: Kamuran İnce yönetimindeki Michigan Orkestrası, 1992.

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.