Ryuta Kawashima

Kısaca: Japonya"nın Chiba şehrinde dünyaya geldi.1970"ler de Tohoku üniversitesinde yüksek lisans öğrenimini gerçekleştirdi. Tip fakültesindeki öğreniminden sonra, Karolinska üniversitesine misafir araştırmacı olmak için İsveç'e yerleşti. daha sonra Tohoku'ya geri döndü ve şu anda Tohoku üniversitesinde profesör derecesinde öğretim üyeliği görevini sürdürmektedir. Kawashima ülkesinde ünlü bir kişidir ve Japonya ulusal konseyinin dil ve kültür alanındaki üyesidir. ...devamı ☟

Japonya"nın Chiba şehrinde dünyaya geldi.1970"ler de Tohoku üniversitesinde yüksek lisans öğrenimini gerçekleştirdi. Tip fakültesindeki öğreniminden sonra, Karolinska üniversitesine misafir araştırmacı olmak için İsveç'e yerleşti. daha sonra Tohoku'ya geri döndü ve şu anda Tohoku üniversitesinde profesör derecesinde öğretim üyeliği görevini sürdürmektedir. Kawashima ülkesinde ünlü bir kişidir ve Japonya ulusal konseyinin dil ve kültür alanındaki üyesidir.

Kariyer

Yaptığı en öncelikli araştırması beyinin duygu, dil, hafıza ve kavrama alanlarının haritasının çıkarılmasıdır. Kawashima nöropsikoloji alanında çalışmalar yapmıştır ayrıca beyinin 3 boyutlu haritalandırılması konusunda uzmandır. Bir diğer araştırmasıda bu konu doğrultusunda çocukların gelişimine yardım etmek, yaşlı kimselerin hafızalarını korumalarını sağlamak ve hastaların öğrenme kapasitelerin geri kazanmalarını sağlamaktır. Ün kazanmadan önce, beyin eğitimi oyunları seriSİ yapan bir yapımcıdır. Oyun sanayisinde önerilen 15 milyon euro parayı reddedince medyanın büyük ilgisini çekti. Kawashima'ya göre " bir kişi bu kadar büyük bir parayı sadece o işle uğraşacak ise hakeder ve alır". sonunda yılda 70 000 euro parayı kabul etti; ve reddettiği parayıda araştırmalarında kullanmak için kabul etti.

Yayınları ve çalışmaları

Ryuta Kawashima 2001 yılında Tohoku üniversitesinde öncülüğünü yaptığı bir araştırmada beynin ön loblarının video oyunları sırasında uyarılmadığını öne sürdü. Buna rağmen Kawashita'nın beynin uyarılmamasının beyin gelişimine potansiyal bir engel oluşturduğu hatta insanların davranışlarını kontrol etmelerinde negatif bir etki yarattığı iddiası bilim çevreleri tarafında kabul görmedi. Kawashima beyine kalıcı zarar veren endiret kanıtlar buldu. 2003'te Japonya'da büyük başarı sağlayan Traine Your Brain: 60 Days to a Better Brain (Zekanı Geliştir: 60 Günde Daha İyi Bir Zeka) eserini yayınladı. Dünya genelinde piyasaya sürüldüğünde 2,5 milyon adet sattı. daha sonra yeniden gözden geçirdi ve 2005'te Brain age: Train Your Brain in Minutes A Day! ( Akıl Çağı: Zekanızı Günde Bir Kaç Dakika İle Geliştirin) adındaki ürününü Nintendo için üretti. Böylece bir sonuç ortaya çıkmıştı. Daha sonra Nintendo DSI ve diğer DSI donanım satıcıları için iki yeni oyun daha geliştirdi ve her ikiside daha önceleri yeni bulmacalar almaktaydılar. Tabikide buradan kazandığı 2,4 milyar yen'i iki yeni laboratuvar kurmada kullandı. 2007'de Train Your Brain: 60 Days To A Better Brain, eseri penguen yayınları tarafından ingilizceye çevrildi. 2009'da Namco Bandai, Ipod platformuna Kawashima'nın 'Brain Exercise With Dr. Kawashima' adlı video oyununu piyadaya sürdü. Ayrıca 2009 Haziran'ında Pc ve Mac için alman yapımcılar Chimera yapım ile BBG yapım tarafından 'Train Your Brain With Dr. Kawashima' oyunu piyasaya sürüldü.

Kaynaklar

* http://en.wikipedia.org/wiki/Ryuta_Kawashima

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.