Sheila Jeffreys

Kısaca: Sheila Jeffreys (d. 1948), Britanya’da cinsellik tarihi ve politikası incelemeleriyle tanınan lezbiyen feminist, akademisyen ve aktivisittir. Avustralya’da bulunan Melbourne Üniversitesi’nde öğretim üyesidir. ...devamı ☟

Sheila Jeffreys (d. 1948), Britanya’da cinsellik tarihi ve politikası incelemeleriyle tanınan lezbiyen feminist, akademisyen ve aktivisittir. Avustralya’da bulunan Melbourne Üniversitesi’nde öğretim üyesidir. Erkek zihnine ve normlarına göre yürürlüğe konmuş cinsel devrimin kadınların özgürleşmesinden ziyade onların baskı altında tutulmasına katkıda bulunduğunu savunması hem yoğun eleştiri hem de saygıyla karşılanmıştır . Jeffreys’e göre cinsiyet değiştirme ameliyatları yoluyla vücutlarını değiştiren transseksüeller, baskıcı sosyal cinsel kimlik rollerini yeniden üretmektedirler. Jeffreys’in tartışmalı diğer görüşleri arasında lezbiyen kültürünün baskın/teslimiyetçi erkek eşcinsel altkültürüne benzemeye çalışarak bu altkültürün cinsiyetçi etkisi altında kalması ve güzellik peşinde koşan kadınların sağlıklarına zarar vererek ataerkil sadizme teslim olmuş olmaları bulunmaktadır. 1979 yılında, politik lezbiyen tanımını ortaya koyan, Düşmanını mı Seviyorsun? Zıtcinsel Feminism ve Politik Lezbiyenizm Arasındaki Tartışma adlı kısa bir kitabın yazılmasında yer aldı: “Gerçekten de bütün feministlerin lezbiyen olabileceklerini ve olmaları gerektiğini düşünüyoruz. Siyasi lezbiyen tanımımız, erkeklerle yatmayan, kendini kadın bakış açısından tanımlamış bir kadın. Bu, kadınlarla mecburi bir cinsel ilişki anlamına gelmiyor.” 1983 yılında yayımlanan Tarihin Cinsel Dinamikleri: Erkeklerin Gücü, Kadınların Direnişi isimli sosyal cinsel kimlik ilişkileri üzerine feminist yazılar antolojisine “Londra Feminist Tarih Grubu” adı altında katkıda bulunan birçok yazardan biriydi. Jeffreys bu kitabın 11. ve son bölümü olan 1920’lerde Seks Reformu ve Anti-Feminizm bölümünü yazdı. Jeffreys’in cinsellik tarihi konusunda en iyi bilinen eseri Bekar Kadın ve Düşmanları: Feminizm ve Cinsellik 1880-1930, 1985 yılında yayınlandı. Viktorya dönemi İngiltere’sindeki cinsel püritanizmin Sigmund Freud ve Havelock Ellis gibi bilimsel olarak aydınlanmış seksologlar tarafından ortada kaldırıldığı iddiasına karşı çıkıyor. 19. yüzyıl sonları ve 20. yüzyıl başlarındaki çocuk istismarı ve fuhşa karşı feminist kampanyaları inceleyerek, seksoloji sözcülüğüne soyunan erkeklerin desteklediği Yeni Kadın vizyonunun, feminizme karşı erkek tepkisinden doğan bir strateji olduğunu savunuyor. Bu kavramların otoriter olduğunu ve kadın cinselliğini erkeklerin tercihine uyum sağlayacak şekilde yorumladığını öne sürüyor. Bu kavramların, ilerleyen zamanlarda değişen toplumsal şartlara uyum sağlayacak şekilde yapılan adaptasyonlarını inceliyor: Yeni Kadın’ın savaş zamanında doğum yapma zorunluluğunu karşılamak için modifiye edilmesi; cephede ve evde ücretli çalışma konusunda kadınların bağımsız olma imkanının ortaya çıktığı 1. Dünya Savaşı döneminde geleneksel olarak erkeklere atfedilen rollerden kadınları uzaklaştırmak için cinsel açıdan hedonist olan Serbest Kız’ın (Flapper Girl) icat edilmesi. 1990 yılında yayımlanan Antiklimaks: Cinsel Devrime Feminist Bir Bakış kitabında Jeffreys, pornografi, cinsellik kitapları, cinsellik araştırmaları ve çok satan romanlar dahil olmak üzere 1950’lerden başlayarak yazılmış olan kadın cinselliğine yönelik popüler formülleri eleştiriyor. Yaşamının büyük bölümünü Büyük Britanya’da geçiren Jeffreys, 90’ların başında Avustralya’ya yerleşmiştir. Lezbiyen Sapkınlığı, 1993 yılında yayımlandı. Bu kitapta Jeffreys, kadınların dahil olduğu sadomazoşistik uygulamaları sert biçimde eleştirmektedir. Kendisi sadomazoşist sekse dahil olmuş bir yazar, Jeffreys’in kitapta yer verdiği ve sadomazoşizmi “erkek üstünlüğü taraftarı” olarak tanımlayan, zıtcinsel erkek baskınlığının ve kadının baskı altında olmasının yeniden üretimi olarak gören, sadomazoşizmin şiddeti yücelttiğini ve kadın bedenini seks aracı olarak gördüğünü iddia ederek anti-lezbiyen ve faşist olduğunu iddia eden görüşlerin anti-sadomazoşist hareket üyelerinin “basite indirgeyen, dualist düşünce”nin örneği olduğunu ifade etmiştir. Yazar, Jeffreys’in, zıtcinsel kadınların seksten zevk alabileceği gerçeğini göz ardı ettiğinin altını çizerek bazı kadınların kendisinin tarif ettiği şekilde pasif alıcılar olmayarak daha çok zevk almak için “üstte” olabileceğini söylemiştir . Küresel Seks Ticaretinin Politik Ekonomisi: Endüstriyel Vajina adlı kitabı Şubat 2009’da yayınlandı . Seks endüstrisinin küreselleşmesi üzerinde duran kitap, evliliği bir tür fuhuş olarak tanımlayan tartışmalı bir bölüm de içermektedir. Julie Bindel’in yaptığı röportajda Jeffreys’in şu sözlerine yer veriliyor: “Erkeklerin kadın bedenini cinsellik için kullanma hakkı ortadan kalkmamıştır ve bu hakkın olduğu varsayımı, zıtcinsel ilişkilerin temelini oluşturur.” Ayrıca, internet üzerinden bulunan gelinlerin, evlilikle fuhuş arasındaki açık ilişkinin kanıtı olduğunu ileri sürerek bu durumu bir tür insan kaçakçılığı olarak görüyor . Jeffreys, transseksüellik ve cinsiyet değiştirme konusundaki görüşleriyle de dikkat çekmektedir. Julia Bindel’le yapılan röportajda Jeffreys, transseksüel ameliyatların “güzellik endüstrisinin daha köklü sorunlara kozmetik çözümler sunmasının bir uzantısı” olduğunu öne sürüyor. “Sosyal cinsel kimlik diye bir şeyin olmadığı bir toplumda, böyle bir ameliyat yapılmasına da gerek olmazdı.” Cinsiyet değiştirme ameliyatlarını “sakatlanma” olarak tanımlıyor ve pornografideki zoraki kadınsılaştırmanın, kadınları olduklarından daha az güçlü gösterme çabası olduğunu ileri sürüyor. Yazarın Türkçe’ye çevrilmiş kitabı bulunmamaktadır. Sheila Jeffreys hakkında İngilizce Vikipedi maddesi Notlar # SAMOIS (1987). Coming to Power: Writings and Graphics on Lesbian S/M. Boston: Alyson Publications. p. 88. ISBN 0-932870-28-7. # Vance, Carole S. (1992). Pleasure and Danger: Exploring Female Sexuality. London: Pandora. p. 302. ISBN 0 04 440867 6. # Gilbert, Harriett. (1993). The Sexual Imagination from Acker to Zola: A Feminist Companion. London: Jonathan Cape. p. 133. ISBN 0-224-03535-5. # Denfeld, Rene. (1995). The New Victorians: A Young Woman's Challenge to the Old Feminist Order. New York: Warner Books. p. 35. ISBN 1-86373-789-8. # Bindel, Julie (2 July 2005). "The ugly side of beauty".Guardian. http://www.guardian.co.uk/world/2005/jul/02/gender.politicsphilosophyandsociety. # London Feminist History Group (1983). The Sexual Dynamics of History: Men's power, women's resistance. London: Pluto Press. p. vi. ISBN 0-86104-711-7. # Jeffreys, Sheila (1993). The Lesbian Heresy: A Feminist Perspective on the Lesbian Sexual Revolution. Spinifex Press. # Stein, Atara (1998-09-28). "'Without Contraries Is No Progression': S/M, Bi-nary Thinking, and the Lesbian Purity Test". In Atkins, Dawn. Lesbian Sex Scandals. Haworth Press. 1998. p. 53. ISBN 9780789005489. http://books.google.com/?id=seZp6LNoF60C&pg=PA53&lpg=PA53&dq=sheila+jeffreys+BDSM. # The Political Economy of the Global Sex Trade # ABC Radion National Interview with Jefferys regarding her new book # Bindel, Julie (12 Nov 2008). "'Marriage is a form of prostitution'". Guardian. Guardian

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.