Simüle Gerçeklik

Kısaca: Simüle gerçeklik, "gerçek" gerçekliğin simülasyonundan ayırt edilemez bir derecede simüle edilebileceğini -belki bilgisayar simülasyonu ile- öne süren şüpheci bir hipotezdir. Bu gerçeklik bir simülasyonun içerisinde yaşadıklarının tam olarak farkında olan veya olmayan bilinçli zihinler içerebilir. ...devamı ☟

Simüle gerçeklik, "gerçek" gerçekliğin simülasyonundan ayırt edilemez bir derecede simüle edilebileceğini -belki bilgisayar simülasyonu ile- öne süren şüpheci bir hipotezdir. Bu gerçeklik bir simülasyonun içerisinde yaşadıklarının tam olarak farkında olan veya olmayan bilinçli zihinler içerebilir. Bu konsept günümüzdeki teknolojik seviyeyle yakalanan sanal gerçeklik konseptinden oldukça farklıdır. Sanal gerçeklik deneyim ile kolayca ayırt edilebilir; katılımcılar asla deneyimledikleri şeylerin doğası hakkında şüpheye düşmezler. Fakat simüle gerçeklik ile "gerçek" gerçekliği ayırt etmek oldukça zordur. Bu konu hakkında felsefe alanından bilgisayar alanına kadar geniş bir yelpazede tartışmalar vardır. Simülasyon çeşitleri

Beyin-bilgisayar arayüzü

Beyin-bilgisayar arayüzlü simülasyonlarda, her katılımcı simülasyona bilgisayarla beyni arasındaki bağlantıyı kurarak girer. Bilgisayar algısal verileri kullanıcıya iletir ve aynı zamanda kullanıcının istek ve hareketlerini okur ve simüle edilmiş bir dünyada karşılıklı etkileşim içinde bulunurlar. Katılımcılar birkaç farklı sebepten dolayı sanal bir dünyada olduklarını unutabilirler. Simülasyonun içinde katılımcının zihni gerçekte olduğundan farklı görünüşte bir avatar ile de temsil edilebilir.

Sanal varlık

Sanal varlık

simülasyonunda, her sakin simüle edilen dünyanın yerli halkıdır. Fiziksel dünyada "gerçek" bir vücutları yoktur. Hepsi simülasyonun kendi kuralları içerisinde farklı bir zihin seviyesini temsil eden simüle edilmiş varlıklardır. Bunlar bir simülasyondan başka bir simülasyona kopyalanabilir veya başka bir zaman tekrar diriltilmek üzere arşivlenebilir. Bu sanal varlık simülasyonun dışında sentetik bir vücuda bile transfer edilebilir.

Göç

Göç

simülasyonunda, beyin-bilgisayar arayüzü simülasyonunda olduğu gibi katılımcı simülasyona bilgisayarlarla etkileşime girerek bağlanır fakat bu biraz daha yüksek seviyede olur. Girişte, katılımcılar zihinsel süreçlerini zihin transferi gibi farklı varsayımsal metotları kullanarak sanal bir varlığa aktarırlar. Simülasyon bittikten sonra, katılımcının zihni yeni hatıra ve deneyimlerle yenilenir.

İç içe geçmiş

İç içe geçmiş

simülasyon bilincin iki türünü de destekler: fiziksel dünyadan simülasyona gelen katılımcı ve simülasyonda yaşayan ama fiziksel bir vücuda sahip olmayan sanal varlıklar. Matrix filminde bu tür bir simülasyona yer verilir: filmde simülasyona girenlerin vücutları dışarıda ama zihinleri simülasyondadır ve aynı zamanda simülasyonda yaşayan ve fakat gerçekte vücut sahibi olmayan bilgisayar programları vardır. Ayrıca bakınız * Epistemoloji * Sanal dünya * Simulakrum * Simülasyon argümanı * Yapay yaşam * Zenginleştirilmiş gerçeklik * Zenon'un paradoksları

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

Simülasyon argümanı
6 yıl önce

René Descartes'in Uğursuz Şeytan'ını anımsatır ama daha fütürist bir simüle gerçeklik önerir. Aynı kurgusal teknoloji tek veya bütün halinde Uzay Yolu, Karanlık...

Dijital fizik
6 yıl önce

tanımlanabilir; dijital mahiyettedir; kendisi bir bilgisayardır; simüle gerçekliğin bir ürünüdür. Her bilgisayar bilgi kuramı, istatistiksel mekanik ve...

Felsefe listesi
2 yıl önce

Romantizm Cinsiyetçilik - Şamanizm - Separasyonizm - Sekülerizm - Sihizm - Simüle gerçeklik - Sosyal felsefe - Sosyalizm - Skolastik felsefe - Bilimcilik - Seküler...

Boltzmann beyni
6 yıl önce

beyinlere sayıca fazla gelmeleri gerekir. Çin beyni Rüya argümanı Simüle gerçeklik Swampman Tüpteki beyin ^ "Arşivlenmiş kopya". 24 Temmuz 2008 tarihinde...

Seth Lloyd
6 yıl önce

Computational Universe: Seth Lloyd (video), Edge Foundation Dijital fizik Simüle gerçeklik ^ Tezin orijinal adı Black Holes, Demons, and the Loss of Coherence:...

Bilimkurgu
2 yıl önce

araçlarında bulunabilir. Yapısal ve pazarlama bağlamında bilimkurgu güncel gerçeklik içinde bulunmayacak kurgusal ögeler içeren yaratıcı çalışmaları tanımlamak...

Bilim kurgu, 2001 Bir Uzay Efsanesi, Arthur C. Clarke, Bilim, Blade Runner, Dune (film), Dünyayı Kurtaran Adam, Frank Herbert, H.G. Wells, Isaac Asimov, J. G. Ballard
The Sims
2 yıl önce

sürümlerindeki eklenti paketlerine de eklendi. Video oyunları portali Simüle gerçeklik ^ a b Boland, Eric (2010). The Sims: The Complete Guide. Vancouver:...

The Sims, The Sims, 1991, 1993, 1995, 1997, 2000, 28 Şubat, 4 Şubat, Azrail, Bilgisayar ve video oyunları