Zamanın Akışında

Kısaca: ''Zamanın Akışında'', 1976 Batı Almanya yapımı kült yol filmidir. Özgün adı ''Im Lauf der Zeit'' olan film ABD'de ''Kings of the Road'' (''Tr'' :''Yolun Kralları'') adıyla gösterilmiştir. Filmin İngilizce adı filmde kullanılan ve Roger Miller'ın yazıp yorumladığı aynı adlı şarkıdan gelmektedir. Türkçe kaynaklarda filmin adı çoğunlukla özgün adının tam çevirisi olan "Zamanın Akışında" olarak geçmekle birlikte tek bir kaynakta ''Zaman Boyunca'' adı kullanılmıştır.Film Nisan 1987'de 6. Uluslararası ...devamı ☟

Zamanın Akışında, 1976 Batı Almanya yapımı kült yol filmidir. Özgün adı Im Lauf der Zeit olan film ABD'de Kings of the Road (Tr :Yolun Kralları) adıyla gösterilmiştir. Filmin İngilizce adı filmde kullanılan ve Roger Miller'ın yazıp yorumladığı aynı adlı şarkıdan gelmektedir. Türkçe kaynaklarda filmin adı çoğunlukla özgün adının tam çevirisi olan "Zamanın Akışında" olarak geçmekle birlikte tek bir kaynakta Zaman Boyunca adı kullanılmıştır.Film Nisan 1987'de 6. Uluslararası İstanbul Sinema Günleri kapsamında yönetmenin yol üçlemesine ait diğer filmi Alis Kentlerde'yle birlikte gösterildi. "Yeni Alman Sineması"nın öncü yönetmenlerinden yol filmlerinin kralı olarak da tanınan Wim Wenders'in yazıp yönettiği film, yönetmenin yol filmleri üçlemesi olarak da anılan bir dizi filminin sonuncusudur. Bu üçlemenin ilk filmi 1974 tarihli Alice in den Städten (Alice Kentlerde), ikinci filmi ise 1975 tarihli Falsche Bewegung (Yanlış Davranış)'dur. "Zamanın Akışında" nın başrolünde, önceki iki filmin de başrol oyuncusu olan Rüdiger Vogler oynamıştır. Filmin diğer önemli rollerinde ise Hanns Zischler ve Lisa Kreuzer oynamışlardır. Hanns Zischler aynı zamanda Almanya'nın önde gelen film eleştirmenlerinden biridir. Filmin yapımcılığını da Wenders üstlenmiştir. Wenders'in ayrıca filmde küçük bir de cameo rolü vardır: sinema salonundaki seyircilerden biri olarak ekrana gelir. Yaklaşık üç saat süren bu uzun soluklu filmin olağanüstü siyah beyaz görüntülerini Wim Wenders'in gedikli görüntü yönetmeni Robby Müller çekmiştir (üçlemenin diğer iki filminin de görüntü yönetmeni Müller'dir). Özgün müziğini Axel Linstädt'ın yaptığı filmin çekimleri Batı Almanya'nın Doğu Almanya sınırındaki kasabalarında 11 haftada gerçekleştirilmiştir. Aynı zamanda bir tamirhane olarak da kullandığı kamyondan bozma karavanıyla Batı Almanya'nın doğusundaki küçük kasabaların köhne sinema salonlarını tek tek gezerek projeksiyon cihazlarının tamir ve bakımını yapan Bruno (Rüdiger Vogler), yolda karısından ayrıldığı için bunalıma düşmüş, intihara meyilli Robert (Hanns Zischler)'i de yanına alır. Uzun ve tozlu yollar boyunca çok az konuşan yalnız ve içe dönük ikili kendilerini, kadınları ve hayatı sorgularlar, tanımlamaya çalışırlar. Filmde işlenen diğer bir tema da 2. Dünya Savaşı sonrası Alman sinema endüstrisinde görülen yozlaşmadır. Mayıs 1976'da gösterildiği Cannes Film Festivali'nde Altın Palmiye'ye aday gösterilen film oy birliği ile FIPRESCI ödülünü almıştı. Temalar Birincil tema olarak iki erkeğin tutuk arkadaşlıklarını anlatan, ikincil bir tema olarak da Almanya'daki sinema bilincini işleyen ve Federal Almanya'da sinemanın güncel durumunu yansıtan bu filmini Wim Wenders ünlü Alman yönetmen Fritz Lang'a adamıştır. Filmde Lang'ın birisi Le Mépris'ten alınmış olan birkaç fotoğrafı görülür, Nibelungen'den bahsedilir. Alman sinemasının altın dönemlerine bir gönderme yapılır. Zira filmde teknisyen Bruno (Rüdiger Vogler)'nun dolaştığı taşra sinemaları artık eski şaşaalı günlerini geride bırakmış, ucuz ve yoz Amerikan filmleri ile seks filmleri gösteren köhne sinemalara dönüşmüşlerdir. Sinema sahipleri bu yozlaşmadan yakınırlar, hatta salonu babasından devralmış bir kadın sinema sahibi (Franziska Stömmer) seyirciyi sömüren yoz filmleri göstermektense hiç film göstermemeyi yeğlemiştir, ama iyi filmlerin (iyi günlerin) geleceği umuduyla da sinemasını işler vaziyette tutmaya çalışır. Çekimler Temelde bir senaryo olmasına rağmen diyaloglar ve diğer detaylar çekimden hemen bir gün önce hatta çekim sırasında saptanıyordu. Hatta senaryoda birkaç kez de köklü değişikliğe gidilmişti. Bu nedenlerle film kronolojik sırasına uygun bir düzende çekilmiştir. Film 730.800 Mark gibi çok düşük bir bütçeyle tamamlanmıştır. Oyuncu kadrosu Filmin müzikleri Filmin özgün müziklerini Axel Linstädt bestelemiş ve Nürnberg'li Rock grubu Improved Sound Limited yorumlamıştır. Filmde kullanılan özgün müzikler şunlardır: (Bunlardan dördünü yanlarında bulunan yasal linkleri tıklayarak dinleyebilirsiniz. Linkler filmin resmi sitesinden [1] alınmıştır) * "Just Like Eddie" - Beste: Geoff Goddard, Yorumcu: Heinz Burt * "King of the Road" - Beste ve Yorum: Roger Miller * "Nine Feet Over the Tarmac" - Beste: Axel Linstädt, Sözler: Bernd Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited (enstrümantal), (vokal) * "Suicide Road (In the Course of Time)" - Beste: Axel Linstädt, Sözler: Bernd Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited [2] * "Sunday Morning After Church" - Beste: Axel Linstädt, Sözler: Bernd Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited * "Lisa's Accelerando" - Beste: Axel Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited [3] * "If I Could Read Her MInd" - Beste: Axel Linstädt, Sözler: Bernd Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited * "Silver Circles" - Beste: Axel Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited [4] * "Bike City" - Beste: Axel Linstädt, Yorum: Improved Sound Limited * "So Long" - Beste ve Yorum: Crispian St. Peters Wim Wenders'in Yol Filmleri Üçlemesi Notlar * Erkek cinsel organlarının açıkça gösterildiği birkaç sahne, bariz bir mastürbasyon sahnesi ve apaçık gösterilen bir dışkılama sahnesi nedeniyle filmin çocuklara gösterilmesi sakıncalıdır. Zaten film birçok ülkede 18 yaş sınırı ibaresi konarak gösterilmiştir. Uzunluğu nedeniyle (175 dakika) film televizyonlarda pek gösterim şansı bulmamıştır. Kaynaklar Dış bağlantılar * * allmovie.com'da "Kings of the Road" * Resmi web sitesi * Roger Ebert'in eleştirisi

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.