Tekerleme bölümü denilen üçüncü bölüm asıl deyişme bölümüdür. Ev sahibi ya da yaşlı bir kişi düz ya da geniş ayakla deyişmeyi açar. í‚şıklar konu ve bend sınırlaması olmaksızın verilen oyun üzerinden deyişmeye başlar. í‚şıklar asıl ustalıklarını ve sanatçılıklarını burada göstermeye çalışır. İlk ayak bitince diğer aşık yeni bir ayak açar. Deyişme sürdükçe ayaklar darayak halini alır. Deyişme karşılıklı soru-yanıt şekline döner. í‚şıklar böylece birbirlerinin bilgi ve sanatlarını ölçer. Bir şekilde karşısındakini söz söylemez haline getiren aşık deyişmeyi kazanır.
Söz söyleyememe durumuna "lebdeğmez" denir. Deyişmenin sonunda da aşıklar birbirlerini rahatlatmak, gönül almak için karşılıklı koşmalar söyler. Birbirlerini överek hoşgörü örneğiyle deyişmeyi bitirirler. Örneğin aşık Şenlik ile aşık Feryadi`nin deyişmesi:
Şenlik:
Şöhretin vezir payında Rütbesiyle şana layık Oturuşun o duruşun Hem sultana hana layık
Feryadi:
Sefa geldin gözüm üzre Olsam mihmana layık Şeyhülislam, sadrazam Doğru Al`Osman`a layık
Şenlik:
Seninle oldum taaşşuk Gözlerime geldi ışık Duymadım sen kime aşık Dillerin Kur`an`a layık
Feryadi:
Bu düşkün gönlüm açarsın Selim Sırat`ı geçersin Kevser ırmaktan içersin Olasan cihana layık
Şenlik:
Kul şenliği eder hürmet Rikabın kıldım ziyaret Sana nasip olsun cennet Huriye gılmana layık
Feryadi:
Sefil Feryadi göresen Meram maksuda eresen Sancak altında durusan Habib-i Rahman`a layık