Babamın Sesi

Kısaca: Kürtçe: ''Dengê Bavê Min'' Almanca: ''Die Stimme meines Vaters'' İngilizce: ''Voice of My Father'' --> ...devamı ☟

Kürtçe: Dengê Bavê Min
Almanca: Die Stimme meines Vaters
İngilizce: Voice of My Father --> | resmi_websitesi = http://www.perisanfilm.com/bs }} Babamın Sesi (Kürtçe: Dengê Bavê Min), Orhan Eskiköy ve Zeynel Doğan'ın yönetmenliğini üstlendiği 2012 yapımı dram filmi. Almanya, Fransa ve Türkiye'nin ortak yapımı olan filmin galası 29 Ocak 2012'de Uluslararası Rotterdam Film Festivali'nde düzenlendi. Filmin çekimleri Diyarbakır'da gerçekleştirildi. Babamın Sesi, Maraş Katliamı'ndan etkilenen Kürt-Alevi bir ailenin hikayesini ele almaktadır. Uluslararası Altın Koza Film Festivali'nden "En İyi Film Ödülü"nü alan film, yönetmenlerden Zeynel Doğan'ın ailesinin gerçek hikayesinden yola çıkılarak oluşturuldu ve filmin merkezinde, Doğan'ın babasından kalan kasetler yer almaktadır. Konu Basê Doğan, Elbistan'da yalnız başına yaşamaktadır. Büyük oğlu Hasan'ın evine dönerek yeni bir hayat kurmasını istemektedir. Ayrıca eve gelen sessiz telefonların Hasan'dan geldiğine inanmaktadır. Küçük oğlu Mehmet ise Diyarbakır'da yaşmaktadır ve Mehmet, baba olacağını öğrenir. Yeni bir eve taşınır ve eve taşınırken eşyaların arasında babasına gönderilmek üzere kaydedilmiş annesinin ve kendi çocukluk sesinin olduğu bir kaset bulur. Mehmet babasının kaydettiği kasetleri bulmak ve annesini Diyarbakır'da yaşamaya ikna etmek için Elbistan'a gider. Fakat annesi, Hasan'dan başka bir şey düşünmez haldedir ve Mehmet, yavaş yavaş annesinin dünyasına girmeye başlar. Baê'nin yapmayı istediği tamiratları; bahçe işlerini yapar. Bir yandan da babasının gönderdiği kasetleri arar. Ancak Basê, geriye kalan kaset olmadığını söyleyerek Mehmet'i kasetlerin varlığından uzaklaştırmak istese de bunu başaramaz. Mehmet kasetleri ararken ailesiyle ilgili bilmediklerini öğrenmeye başlayacaktır. Oyuncular * Mehmet rolünde Zeynel Doğan * Basé rolünde Basê Doğan * Gülizar rolünde Gülizar Doğan * Hasan rolüne Hasan Doğan == Prodüksiyon Ses kayıtları ve filmin hikayesi 1979'dan 1990'lı yıllara kadar Suudi Arabistan'da işçi olarak çalışan ve uzun süre yurda geri dönmeyen Zeynel Doğan'ın babasına, Doğan ile ailesinin okuma-yazması olmadığı için mektup gönderilmeyip bunun yerine ses kayıtları gönderildi. Baba da karşılık olarak sesini teyp ile kasede kaydederek ailesini gönderir. Doğan'ın annesi, babası tarafından gönderilen kasetleri "titizlikle" sakladı. Elinde iki kaset olan Doğan, o sıralar İki Dil Bir Bavul filmi için Diyarbakır'a giden Özgür Doğan ve Orhan Eskiköy'e projesini anlatır ve sesleri dinletir. Önceleri Memet'in babasını tanıma çabası, annesinin sakladığı ve ondan gizlediği kasetlere ulaşma çabası üzerine kurulu bir belgesel üzerinden gitmeyi planlarken Babamın Sesi'nde Zeynel Doğan kendini; anne rolünü Doğan'ın annesi Basê Doğan ve eş rolünü Doğan'ın eşi Gülizar Doğan oynadı. Filmde anlatılan olayların bir kısmını yaşamış olan ağabey rolünü Doğan'ın kardeşi olan Hasan Doğan oynadı. Bir ay prova yapıldı ve tüm sahnelerin üzerinden geçildi. Çekimler için mutfaktaki fayanslar, koltuk takımları, boyalar değiştirildi; bahçe düzenlendi. Bu aşamalarda işin ciddi olduğunu anlayan Basê Doğan, çekimler süresince "oyuncu olmadığı ve alanını zapt ediliği için" zorlandı. Yönetmenler Eskiköy ile Doğan; oyunculardan Gülizar Doğan ve film ekibinin katılımıyla gerçekleşen galada filmin sunumunu festival direktörü Rutger Wolfson yaptı. Ayrıca filmin, belgesel olabilecek bu materyali kurmacaya çevirmenin handikaplarını da yaşamaığını yazısında dile getirdi. Radikal'den Fatih Özgüven, Babamın Sesi çalışmasının artistik anlamda, şimdiye kadar benzerleri arasında yapılmış en olgun örneklerden olduğunu ifade etti. Yekta Kopan, film için, "bu topraklarda yaşanan katliamlarla yüzleşmek ve hesaplaşmak için izlememiz gereken bir film" sözlerini dile getirdi. Hayal Perdesi dergisinden Barış Saydam, Elbistan'da yalnız başına yaşayan ve telefon başında dağa çıkan oğlu Hasan'dan haber bekleyen Basê'nin gelen sessiz telefonları her açışında anlattığı küçük hikayelerin filmin, dil üzerinden inşa ettiği kimlik ve aidiyet konularına yaklaşımı kadar, hafızanın toplumsal ve politik meselelerden bağımsız düşünülemeyeceği gerçeğiyle de ilgili olduğunu yazdı. Ayrıca filmin anlatımının yanında, politik bir aygıt olan kamerayı kullanışındaki bilinçli tercihlerin, bölümleri bağlayan rüya sekansların ve dış çekimlerde "inşa"dan çok filme özgün ve içkin bir evren yaratan (rüya sekanslarıyla da bütünleşik olarak) nitelikli sinematografisinin de dikkat çektiğini belirtti. == Ödüller == *31. Uluslararası İstanbul Film Festivali En İyi Senaryo Ödülü (Orhan Eskiköy) *19. Altın Koza Film Festivali En İyi Film Ödülü (Orhan Eskiköy, Zeynel Doğan) *19. Altın Koza Film Festivali En İyi Senaryo Ödülü (Orhan Eskiköy) == Dış bağlantılar == * *Beyazperde.com'da Babamın Sesi * *Sinematurk.com'da Babamın Sesi

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.