Dota 2

Kısaca: Dota 2, oynaması ücretsiz bir oyundur ve Steam üzerinden oynanır. ...devamı ☟

Dota 2, oynaması ücretsiz bir oyundur ve Steam üzerinden oynanır. Kahramanlar Kahraman, oyun içerisinde oyuncu tarafından yönetilen karakterlere verilen isimdir. Tüm kahramanlar

Güç

,

Çeviklik

ve

Zeka

olmak üzere 3 özelliğe sahiptir. Kahramanın sınıfını belirleyen bu üç özellikten hangisini ana özellik olarak kullandığıdır.

Güç

Güç

özelliği kahramanlara HP ve HP yenileme kazandırır. Arttırılan her

Güç

puanı kahramana +19 HP ve saniyede 0.03 HP yenileme sağlar. Ana özelliği

Güç

olan kahramanlar diğer kahramanlara oranla daha fazla HP puanına sahiptir ve her bir güç puanı için 1 temel hasar kazanır. Bu nedenle öncü ve tank rollerini üstlenirler.

Güç

kahramanları Huskar, Wisp ve Dragon Knight (Yalnızca Elder Dragon yeteneğini kullanırken) hariç yakın dövüş silahları kullanır.

Çeviklik

Çeviklik

özelliği kahramanlara zırh ve saldırı hızı kazandırır. Arttırılan her çeviklik puanı kahramana +1 saldırı hızı ve 0.14 zırh sağlar. Ana özelliği çeviklik olan kahramanlar çeviklik puanını yükselttikçe saldırılarda daha fazla hasar verirler.

Çeviklik

kahramanlarının saldırı hızları yüksek olduğu için ani saldırılarda etkilidirler.

Zeka

Zeka

özelliği kahramanlara mana ve mana yenileme kazandırır. Arttırılan her zeka puanı kahramana +13 mana ve saniyede +0.04 mana yenileme sağlar.

Zeka

kahramanları destek veya ani saldırı rolleri için uygundur. Dark Seer ve Ogre Magi hariç menzilli silahlar kullanırlar. Yayınlanmamış İçerik

Güç

Çeviklik

Zeka

== Eşyalar ve

Mekanik

Eşyalar ve Eşya Türleri Eşyalar Dota 2'de seçilen kahramanın özelliklerini (

Güç

,

Çeviklik

,

Zeka

, Hasar, Sağlık ve Mana) geliştirmek ve arttırmak için kullanılır. Eşyalar kahraman üzerindeki 6 birimlik bir çantada saklanır.

Sarf Malzemeleri

Kullanılabilir yada tüketilebilir eşyalar sınırlı sayıdadır. Bottle (Şişe) haricindeki eşyalar tekrar doldurulamadığı için bittiği anda çantadan silinir. Aynı zamanda Smoke of Decit kurallı görünmezlik, Dust of Appearance ise görünmezliği bozma sağlar.

Özellik Eşyaları

Özellik eşyaları güç, çeviklik, zeka gibi temel özellikleri ya da can, mana, hasar gibi yan özellikleri geliştirmeye yarar. Kullanımı satılmadığı sürece oyun sonuna kadar devam eder.

Teçhizat

Donanımlar % ile hasar, hasar ve zırh veren eşyalardır. Kullanımı ise özellik eşyaları gibi sayılmadığı sürece oyun sonuna kadar devam eder.

Büyü Eşyaları

Büyü eşyalarının Can ve Mana yenilenmesi, % ile Can ve Mana yenilenmesi, savuşturma, Can ve Mana doldurma gibi özellikleri vardır. Aynı zamanda Blink Dagger mesafeli işınlanma, Morbid Mask can çalma, Boots of Speed hareket hızı sağlar.

Dükkan

Dota 2'de 3 çeşit dükkan türü vardır. Bunlar normal, gizli ve yan dükkandır. Normal dükkanda eşyaların tamamına yakını bulunur. Ancak burada bulunmayan eşyalardan bazıları yan dükkanda; yan dükkanda bulunmayan eşyalardan bazıları ise gizli dükkanda bulunur. Bazı eşyalar tam gizli dükkan gerektirirken (örneğin Bloodstone), bazıları yarı gizli dükkan yarı normal dükkan, bazılarıda tamamen normal dükkan gerektirir.

Gizli

Dükkan

Eşyaları Gizli dükkan eşyaları zehirleme, yüksek miktarda can ve mana yenilenmesi, yüksek miktarda %'li can ve mana yenilenmesi ve ayrıca çok yüksek miktarda özellik (

Güç

,

Çeviklik

ve

Zeka

) sağlar. Aynı zamanda Hyperstone yüksek miktarda saldırı hızı verir.

Kahraman Seçimi

Serbest Seçim

Oyunda kahraman seçimi başladıktan sonra, oyunculara kahraman havuzunda engelleme olmadan seçim yapma imkanı tanınır. Bir oyuncunun aldığı kahramanı başka bir oyuncu alamaz.

Tek Çekiliş

Oyunda kahraman seçimi başladıktan sonra, oyunculara kahraman havuzundan rastgele 1 güç, 1 çeviklik ve 1 zeka kahramanı sunulur. Bir oyuncuya gelen 3'lü, başka bir oynuncuya gelmez.

Kaptan Modu

Oyunda kahraman seçimi başladıktan sonra, takımların (Eğer belli bir takım değişikliği yoksa Rediant ve Dire) belirli bir sırayla seçim ve engelleme yapılması sağlanır.
Ban
Kaptan modunda 5 adet ban (engelleme) vardır. Engellenen bir kahramanın karşı takım tarafından alınması ya da tekrar banlanması engellenmiş olur.
Pick
Kaptan modunda 5 adet pick (her oyuncu için 1 adet) vardır.
Pick
lenen bir kahramanın o takımdaki bir oyuncu tarafından oynanması sağlanır. Aynı zamanda picklenmiş bir kahraman bir daha banlanamaz ya da tekrar picklenemez.

Rastgele Çekiliş

Oyunda kahraman seçimi başladıktan sonra, oyunculara belirli bir sırayla seçim yapabilecekleri 22 kahramanlık bir havuz sunulur.

Az Oynanan

Oyunda kahraman seçimi başladıktan sonra, oyuncuların diğerlerine göre ((bireysel)daha çok oynanan kahramanlar) az oynadıkları 40 kahraman sunulur.

Tümü Rastgele

Oyunda kahraman seçimi olmaz. Sadece seçim ekranına gelindiğinde herkese rastgele bir kahraman verilir. Fakat burada 2 küçük ayrıntı vardır. 1. ayrıntı: kahraman yeniden seçilire, verilecek kahraman yeniden rastgele olur ve 100 altın eksik başlama kuralı devam eder. Diğer bir husus ise, rastgele olmasına rağmen kimse fazladan 250 altın almaz. Ters

Kaptan Modu

Bu mod sadece Özel Lobilerde vardır. Sistemi basittir: Rediant takımının kaptanı Dire'nin picklerini ve banlarını, Dire'nin kaptanı Rediant'ın picklerini ve banlarını seçer.

Sadece Orta

Bu mod sadece Özel Lobilerde vardır. Creepler sadece orta kulvarda doğar ve herkes önceden seçilmiş bir kahramanı tekrar seçebilir.

Kurye

Kurye

, oyundaki eşya taşıyıcıya verilen isimdir. Siz dükkanlardan uzaktayken; size zula adı verilen bölmedeki eşyalarınızı getirmeye yarar (siz çağırmadıkça gelmez).

Kurye

ler 2 çeşittir; normal kurye ve uçan kurye. Normal kurye yollarda yavaş bir şekilde hareket ederken, uçan kurye ise doğal engellere takılmadan hızlı hareket eder (Uçan kuryenin hızlandırma yeteneği vardır)

Mekanik

Dota 2 de oyun, belli kurallar çerçevesinde başka bir değişle belli bir düzene göre hareket eder.

Yaratıklar ve

Orman

Yaratıklar(Creep), oyunun başından sonuna kadar belli aralıklarla (30 saniye) dalga halinde spawn olurlar. 3 dakika boyunca sadece 3 yakın dövüşçü canavar ve 1 uzak dövüşçü canavar spawn olurken, 3. dakikadan sonra kuşatma yaratığı spawn olmaya başlar. Her 70. dalgada 1 creep eklenir (45:30'da 1 uzak dövüşçü, 48:30'da 1 kuşatma yaratığı). Her 7 dakika 30 saniyede Normal Yaratıklar 10 can ve 1 hasar, Süper Yaratıklar 19 can ve 2 hasar kazanırken; Mega Yaratıklar can ve hasar kazanmaz. Normal Yaratıklar 38 - 48 altın ve 62 tecrübe puanı; Süper Yaratıklar 18 - 26 altın ve 25 tecrübe puanı, Mega Yaratıklar 18 - 26 altın ve 25 tecrübe puanı verir. Bunun yanında bir de uzak dövüşçü yaratıklar vardır ki bunlarda ise Uzak Dövüş Yaratığı 10 can ve 2 hasar, Süper Uzak Dövüş Yaratığı 18 can ve 3 hasar kazanırken; Mega Uzak Dövüş Yaratığı can ve hasar kazanamaz. Ganimetleri ise sırasıyla 38 - 48 altın ve 41 tecrübe, 18 - 26 altın ve 25 tecrübe, 18 - 26 altın 25 tecrübedir.
Son Vuruş
ve
Reddetme
=
Son Vuruş
=
Son Vuruş
hareketi, yaratığın üzeride yüklü olan ganimetin (altın) alınmasını sağlar (Yaratık öldürülürse gerçekleşir). Eğer hiç kimse
Son Vuruş
u yapamaz; fakat karşı taraf reddetme yapmadan Yaratıklar bu yaratğı öldürürse, altın alınmadan tecrübe puanı alınmış olur. =
Reddetme
= Karşı taraf
Son Vuruş
u yapmadan
Reddetme
hareketi yapılırsa karşı tarafın hem altın hemde bir miktar tecrübe alması engellenir.
Reddetme
ler, reddeden tarafa sadece oyun için tecrübe farkı ve altın farkı sağlar.

Orman

Orman

lar Rediant ve Dire tarafında bulunmak üzere 2 tanedir. Her ormanda yollar ve 5 tanesi normal, 1 tanesi ancient olmak üzere 6 yaratık kampı vardır. Kamplarda belli bir yaratık havuzundan değişik yaratıklar spawn olur.

Kuleler
ve
Harita
Harita
Dota haritası basitçe: Rediant takımının Base'inden ayırlan 3 kulvarın Dire takımın Base'inden ayrılan 3 kulvarla birleşimi şeklinde anlatılabilir. Bu kulvarlar üst kulvar (Top Lane), orta kulvar (Mid Lane) ve alt kulvar (Bottom Lane) olarak adlandırılır. Rediant takımı için üst kulvar (Top Lane) zor kulvar (Hard Lane (Bu kulvarda Yaratıklar Rediant takımının kulesine uzak kalırlar)) alt kulvar ise Kolay Kulvar (Easy Lane (Bu kulvardada Hard Lane'nin tam tersi olarak yaratıklar kuleye yakın kalırlar.)).
Kuleler
Dota'da kuleler her kulvarda 2 tane bulunur. Bu kuleler 1. Seviye Kule ve 2. Seviye Kule şeklinde adlandırılır. 1. Seviye Kule yıkılmadan 2. Seviye Kule, 2. Seviye Kule yıkılmadan 3. Seviye Kule (Bu basede; barakaların ve basenin korunması ile görevli olan kuledir.) ve 3. Seviye kule yıkılmadan Barakalar ve Ancient önündeki kulelerin hasar almama özelliği engellenemez. 1. Seviye Kulenin 1300 sağlığı 100 - 120 hasarı 20 zırhı 1 saniye saldırı süresi ve 264 altın ganimeti, 2. Seviye Kulenin 1600 sağlığı 120 - 140 hasarı 20 zırhı 0.95 saniye saldırı süresi ve 312 altın ganimeti, 3. Seviye Kulenin 1600 sağlığı 122-182 hasarı 25 zırhı 0.95 saniye saldırı süresi 358 altın ganimeti, 4. Seviye Kulenin başka bir değişle Ancient önü kulesinin 1600 sağluğu 122 - 182 hasarı 30 zırhı 0.95 saniye saldırı süresi ve 405 altın ganimeti bulunmaktadır.
Barkalar
Dota'da her takımın 3 takım barakası vardır. Bu barakaların yıkılabilmesi için sırasıyla 1, 2 ve 3. Seviye
Kuleler
in yıkılmış olması gerekir. Barkanın yıkılmış olduğu kulvarda bir sonraki dalgada Süper Yaratık spawn olmaya başlarken, diğer kulvarlarda bir değişme olmaz. 2 takım baraka yıkılmışsa barakaların yıkıldığı kulvarlarda bir sonraki dalgada Süper Yaratık spawn olmaya başkar ve diğer kulvarda normal yaratkılar spawn olmaya devam eder. Eğer 3 takım barakada yıkılmışsa, Süper Yaratıkların bir üst seviyesi olan Mega Yaratıklar 3 kulvardada bir sonraki dalgada spawn olmaya başlar.

Seviyeler ve Yetenekler

Dota'da her bir seviye, özellik (örn.

Güç

) dışında kişiye bir de yetenek puanı kazandırır. Bu yetenek puanları ile Yetenekler geliştirilebilir/açılabilir. Fakat hiçbir yeteneğe üst üste 2 kere puan verilemez. Ultimateler için ise 6/11/16. Seviyeler gereklidir (Örneğin bir oyuncu 16. seviyeye kadar hiç Ultimate yeteneğnie vermemişse; 16. Seviyeye ulaştığında Ultimate yeteneğine ard arda 3 puan verebilir). Bütün yetenekler tamamlandığında (tamamlanmamış olsa bile) 10 yetenek puanı stat puanı (Bu özellikleri ve hasarı arttırır.) olarak verilebilir.

Betadan Çıkış

Oyun 10 Temmuz 2013'de 2 yıldır bulunduğu beta konumundan çıktı. Bundan sonra oyunculara oyunu sıralı indirme hakkı verilecek. Bununu için oyuncuların oyun için indirme sırasına girmesi gerekecek.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.

DotA
6 yıl önce

Dota 2, DotA Allstars üzerinden Valve tarafından geliştirilen bilgisayar oyunu. Vi sitter i Ventrilo och spelar DotA, bir Basshunter şarkısı DOTA (şelat)...

DotA-Allstars, Bilgisayar ve video oyunları, Taslak, Warcraft
Amerikan Doları
2 yıl önce

yaklaşık 950 milyar Amerikan doları olduğu tahmin edildi. Bu miktarın 2/3'ü ABD dışındadır. Bazı ülkeler Amerikan dolarını kendi resmî para birimleri olarak...

ABD Doları, 1690, 1739, 1764, 1775, 1781, 1785, 1791, 1792, 1811, 1816
2. lig
6 yıl önce

TFF 2. Lig ya da sponsorluk anlaşmaları gereği Misli.com 2. Lig Türkiye'nin üçüncü seviyedeki profesyonel futbol ligidir. 2001'de Türkiye 2. Futbol Ligi'nin...

Bank Asya 1. Lig, Türkiye ülke bayrağı, Türkiye Cumhuriyeti, Romanya ülke bayrağı, Romanya, Bulgaristan ülke bayrağı, Bulgaristan, TFF 1.Ligi Stadyumları, 1964, 1965, 1966
Kanada Doları
6 yıl önce

Amerikan dolarıyla olandır. Küresel mali kriz nedeniyle Kanada doları ABD doları karşısında değer kaybetmektedir. 1 cent 5 cent 10 cent 25 cent 1 dolar 2 dolar...

Singapur Doları
6 yıl önce

kullanılır. 1 dolar, 100 cente bölünmüştür. Singapur'un 2014 yılında yıllık enflasyon oranı %1,2'dir. Paranın uluslararası kodu SGD'dir. 1 • 2 • 5 • 10 •...

Avustralya Doları
2 yıl önce

dolar işaretiyle ($) kısaltılır. Alternatif olarak A$ veya $A, $AU veya AU$ yazılarak diğer dolar para birimlerinden ayırt edilir. Avustralya doları dünya...

Avustralya doları, 1966, ABD doları, Avro, Avustralya, Christmas Adası, Cocos Adaları, Dolar, Kiribati, Nauru, Norfolk Adası
Northrop Grumman B-2 Spirit
6 yıl önce

Northrop Grumman B-2 Spirit; nükleer ve konvansiyonel bombalar taşıma kapasitesine sahip, çok rollü ve radara yakalanmayan (hayalet) bombardıman uçağı...

Yaban domuzu
2 yıl önce

yaban domuzu (Sus scrofa), domuzgiller (Suidae) familyasından evcil domuzun vahşi atası olarak sayılan çift toynaklı. Anne yaban domuzu, bir kerede 2-7 yavru...

Yaban domuzu, 1758, 1977, Animalia, Animals, Asteriks, Avrasya, Bilimsel sınıflandırma, Black Sabbath, Carolus Linnaeus, Chordata