Grim Fandango

Kısaca: ``Grim Fandango``, 1998 yılında LucasArts tarafından piyasaya sürülen grafik tabanlı bir macera oyunudur. Aynı zamanda, LucasArts`ın üç boyutlu grafikler kullanan ilk macera oyunu olma niteliğini de taşımaktadır. ...devamı ☟

Grim Fandango
Grim Fandango

{{Bilgisayar Oyunu Künyesi |isim = Grim Fandango |resim = |yapımcı = LucasArts |yayımcı = LucasArts |Türkiye dağıtımcısı = yok |tasarımcı = Tim Schafer |motor = GrimE |çıkış = 30 Eylül 1998 |tür = Macera |biçim = Tek kişili |yaş sınırı = 11+ |platform = PC |ortam = CD (2) |gereksinimler = Intel Pentium 133 CPU, 32MB RAM, 20MB sabit disk alanı, 2MB PCI GPU |input= Klavye veya joystick |giriş = }}

Grim Fandango``, 1998 yılında LucasArts tarafından piyasaya sürülen grafik tabanlı bir macera oyunudur. Aynı zamanda, LucasArts`ın üç boyutlu grafikler kullanan ilk macera oyunu olma niteliğini de taşımaktadır.

Oynanış

Grim Fandango, GrimE motorunu kullanan ilk oyun olmakla beraber; özellikle kontrol sistemi açısından klasik "point&click" macera oyunlarından ayrılmaktadır. LucasArts`ın önceki macera oyunlarının çoğunda kullandığı SCUMM motorunun aksine; GrimE motorunda oyun karakterlerinin yönlendirilmesinde fare yerine klavye, hatta isteğe bağlı olarak oyun çubuğu kullanılabilmektedir.

Hikaye

Manuel Calavera (kısaca Manny) Ölüm Departmanı`ndaki (Department of Death) bir seyahat acentesinde, ruhlara ebedi huzura doğru çıkacakları dört yıllık yolculuk için lüks seyehat paketleri satmakla görevlidir. Ama Ölüler Diyarı`nda (Land of Dead) bazı şeyler yolunda gitmemektedir. Manny, kendi kurtuluşunu da tehlikeye atan bir komployu çözmek zorundadır.

Yapım

Daha önce LucasArts ile Monkey Island serisi, Day of the Tentacle ve Full Throttle projelerinde de çalışmış olan Tim Schafer tarafından tasarlanan Grim Fandango; sayısız oyun dergisi ve otorite tarafından 1998 yılının en iyi oyunu seçilmiştir.

Linkler



Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.