Alm. Versuch (m)- Experiment (n), Fr. Experience epreuve (f), essai (m), İng. Experiment. 1) Herhangi bir maddenin özellikle ticâret malının birleşiminin anlaşılması, saflık derecesinin tesbit edilmesi, bozulma veya hile durumlarının meydana çıkarılması için yapılan analiz. Meselâ yemek yağının serbest asit muhteviyâtının ne mertebede olduğunun bulunması için yapılan iyot indisi deneyi gibi.

Deney

Alm. Versuch (m)- Experiment (n), Fr. Experience epreuve (f), essai (m), İng. Experiment. 1) Herhangi bir maddenin özellikle ticaret malının birleşiminin anlaşılması, saflık derecesinin tesbit edilmesi, bozulma veya hile durumlarının meydana çıkarılması için yapılan analiz. Mesela yemek yağının serbest asit muhteviyatının ne mertebede olduğunun bulunması için yapılan iyot indisi deneyi gibi. 2) Bazı kanunların uygulanması veya ileri sürülen bazı fikirlerin doğruluk derecesinin tesbiti için yapılan işlemler. Mesela gaz kanunlarından birini laboratuvarda talebelere yaptırıp sonuçlarının kanuna uygun olduğunu göstermek için yapılan işlemler. Araştırma bakımından ise, demirin paslanmasında nemin rolünü incelemek için nemli ve nemsiz ortamlarda paslanma derece ve hızının tesbiti için yapılan deneyler misali.

deney

Osmanlıca deney kelimesinin Türkçe karşılığı.
(Bak: Tecrübe)

deney

bilimsel bir gerçeği göstermek, bir yasayı doğrulamak, bir varsayımı kanıtlamak amacıyla yapılan işlem, tecrübe.
deneyim, tecrübe.

deney

Türkçe deney kelimesinin İngilizce karşılığı.
adj. experimental, pilot
n. experiment, test, proving

deney

Türkçe deney kelimesinin Fransızca karşılığı.
expérience [la]

deney

Türkçe deney kelimesinin Almanca karşılığı.
n. Versuch, Experiment

Deney (Doğu Akdeniz) sözleri

Doğu Akdeniz tarafından albümünde söylenen Deney adlı şarkının sözleri.

Acarkhan&

Tehdit açık lan kem küm etme gel senle ben
hep bi kapı var çıkışta seslenen senle ben
baskasına güven yok falan sen neden?
acarkan hükmetmeyi de tek sever.
Batısını sikip at Doğu Akdenizin
Kana bulamaz kafiye caddemizi
inme sahneden duyururum çat sesini
görmeden konuşma bizim sinir raddemizi
burda piskopat olamaz tatlı çocuklar
yatıyordu kapımızda feat için soyun lan
harektin bedeli yerine koyulmaz ama
belliydi bir beate etkisiz koşullar
komik duruyor bir avuç adamla şehirde tekel
homie kusuyor kinini lan bu elimden seker
yarana basmıyom taşmı yok edebinle dur
havaya sallıyom kanlı yol sebebine sun

Nakarat U.A.&

Sana bi yol görünüyor yavaştan uza
bu mikrofnun sesinden çıkan bir yakuza
ve kim olursan ol karşımda knock down
oturduğun yer yıkılacak olsa da china town x2

Seidi&


Oku derim okur, o sahneden in otur
akdenizde "Deniz" varsa o da itim olur
bir tanenizde yürek var mı olsa isim verir
oysa göt delikten ayrı koysa rap delikte erir
onlar hep özenti aynı bu yüzden de hayli geri
34'e yalaka genci onun ya da 07
konserinde patlayanın yatağı olur evi
dikkat et piç yatağım olur evin!
Sikseler bu yerde senin sağlayamaz güvenini
doğusu batısı doğuşu batışı güneşinin
akdeniz doğu fark açık çocuğum
bu vicdanım olmasa nah alır soluğu
dur orda beni güldürme titriyordu ellerin
ve kekeliyordun ha unutuyordu belli yerleri
bir dilek tut içinde sikim olmasın
yaptığın rap orospunun orospudan doğması.



KC&

Adamım sünnetsiz büllük gibi
kapıştırma boşuna mc'cikleri
Rapi pörsümüş bızzık gibi
KC terbiyler densiz ibneyi
Satır arası gider buralara ha
Oto tonu bas rape kekeme bir nakaratla
yaklaşta korkakmıyız görelim
söyle batısı neresi Doğu Akdenizin?
Gelip ebeni sikim
Götlerini yalayın 7 tepeni sikim
burası güneyin gerçek temsili
asarı bırak ordunun kalmaz emsali
benim verse leri topla olur sana kitabe
bu istanbul yalağı adama hitaben
Güneyde kaos var biter sanma
gargara yap spermle bu ilk posta.


Erhan Seyran&


Bu vazelini al ve doğu batı göster
Tekrar & Göster x2
Pusula biziz koç doğu nere göster
Tekrar & göster x2
Hiphop'ın orospusu yine göt veriyor
biz anal severiz o bunu iyi biliyor.
kartal yuvası size öt demiyor
korkmanız için lan höt bile demiyom
inadına yapan görür
şehrin bir numaralı hiphop körü
bırak dölü battle raple sevinsin
piyasanın yarısı eros-ramazotti
cüce diyarında guliver devdir
Adana bize dar sanaysa yeterli
Bu ikincilik savaşında bi galip
çıksında biz edelim onla talim



Maxim&


Bir kaç adam iş başında ve herkes farkında
çıkmıycak ses biz çakala kemik atan
bi pastadan fazlası aklımda bu benim hakkım lan
hakkında yazılanlar aklımda bendeki sabır kacında
bıçak yaran iner derine içinde hisset
o aralar soğuk bedeninden çıkmıycak hiç ses
ödeyecem ve de pahalı sandığından fazlası
geri sayım baslasın artık bu benim savasım

çk.. tetiği çekin gözüme bakamaz
ne iş yapar sendeki has adam arkamda kasap var
beni tanımayana tutun abi abi çekeninden
ne dedi arayıp durun homonun bekçisinden
how high Doğu akdeniz heryerde head line
abi abi nerdesin deyip buradan kaç lan
hepsini toplasam karşıma dizi titrer dizleri
burası gerçek sizse pembe dizi çekin



Deney beat : Produced by Erhan Seyran.
Doğu Akdeniz Ses ve Görüntü Stüdyoları &ADANA

İlgili konuları ara

Yanıtlar