Underneath It All

Kısaca: Underneath It All", Gwen Stefani ve Dave Stewart tarafından No Doubt'ın beşinci albümü ''Rock Steady'' (2001) için yazılan şarkıdır. Reggae etkisinde olan parçada DJ Lady Saw konuk vokal olarak yer aldı. Parça, eleştirmenler tarafından karışık eleştiriler aldı. ...devamı ☟

Underneath It All", Gwen Stefani ve Dave Stewart tarafından No Doubt'ın beşinci albümü Rock Steady (2001) için yazılan şarkıdır. Reggae etkisinde olan parçada DJ Lady Saw konuk vokal olarak yer aldı. Parça, eleştirmenler tarafından karışık eleştiriler aldı. "Underneath It All", albümün üçüncü single'ı olarak 2002 yılı ortalarında yayınlandı. Şarkı, No Doubt'ın Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en başarılı single'ı olmasına rağmen; diğer ülkelerde daha düşük başarı gösterdi. 2004 Grammy Ödülleri'nde En İyi Pop Grup Performansı dalında ödül kazandı. Ayrıca, 50 İlk Öpücük (2004) filminde de kullanıldı. Genel ve yazım Şarkı, Stefani'nin Londra'da sevgilisi Gavin Rossdale'i ziyareti sırasında Stefani ve Stewart tarafından yazıldı. İkili, şarkıyı on dakikada yazmak için geride yaylı örnekleri kullandı. Şarkı, Stefani'nin Rossdale ile ilişkisini anlatmaktadır. "You're really lovely underneath it all (Sen gerçekten hoşsun, her şeyin ardında)" dizesi Stefani'nin Rossdale ile bir parkta geçirdiği günün sonrasında yazdığı günlükten gelmektedir. Gitarist Tom Dumont, Stewart'ın deneyiminin şarkıyı basit tutmalarında onlara yardımcı olduğunu ifade etti. Grup, Jamaika'da albüm üzerinde çalışırken; prodüksiyon ekibi Sly & Robbie dancehall şarkıcısı Lady Saw ile şarkıda iş birliği yapması için irtibata geçti. Parçayı dinleyen Lady Saw, kendi kısmını yazdı ve kaydetti. Müzik ve yapı Şarkı, E major anahtarında yazılmış bir aşk şarkısıdır. Dört dörtlük ölçüde yazılmış olan şarkı; 69 bpm vurmaktadır. Stefani, sıklıkla kullandığı ağır vokal vibratodan kaçındı. Vokal aralığı şarkı boyunca F#3'ten B4'e bir buçuk oktav altındadır. Şarkı, radyodan duyulan ve Bob Clarke tarafından seslendirilen bir dizeyle başlamaktadır. Kıtalar basit I-vi akor ilerleyişi kullanmaktadır. Birinci çevrim E major akoru ve ikinci çevrim C minor akoru arasında değişmekte, vurgusuz ritimde çalmakta ve IV-iii ilerleyişe dönmektedir. Her kıtayı I-IV-V-IV ilerleyişi kullanan bir nakarat izlemektedir. Köprüden sonra, Lady Saw kendi bölümünü seslendirmektedir. LAUNCHcast buna katıldı ve şarkının ritminin "Sly & Robbie'nin uykusunda yapabileceği" türde olduğunu, ancak "modern yanının Lady Saw'ın rap'i sayesinde" var olduğunu ifade etti. NME dergisi Lady Saw'ın bölümüne olumlu bir yorum yaptı ve "tüm şekeri uyandırmanın mükemmel bir iş olduğunu" ifade etti. Stylus Magazine, Stefani'nin performansından memnun kaldı ve şu yorumu yaptı: "Sesinin melodinin en tepesine nazikçe binmesine izin veriyor, geride steelpan'de nazikçe itiyor." PopMatters, "No Doubt yeni fikirlerle çalışmaktan korkmuyor" dedi, ancak "Underneath It All"un dancehall'ünü başarısız ve özensiz olarak değerlendirdi. The Singles 1992–2003 değerlendirmesinde OMH Media, şarkıyı "Jamaikalı dancehall kraliçesi Lady Saw'un konuk rap'inin de geliştiremediği utanç verici öz bilinçli bir reggae pastişi" olarak değerlendirdi. Liste başarıları "Underneath It All" Billboard Hot 100 listesinde iki hafta boyunca üç numarada kaldı ve teknik özelliği nedeniyle Hot 100'e giremeyen "Don't Speak"ten sonra No Doubt'ın ABD'deki en başarılı şarkısı oldu. Popüler müzikte de başarılı olan şarkı; Top 40 Tracks listesinde iki numaraya ulaşırken; Top 40 Mainstream listesinde zirveye oturdu. Adult contemporary pazarında da başarı gösteren "Underneath It All", Adult Top 40 listesinde iki numaraya yükseldi ve 2004 yılında Top 40 Adult Recurrents listesine zirveden giriş yaptı. Ayrıca, Adult Contemporary listesinde de yirmi yedinci sıraya yerleşti. Birden fazla türde listeye giriş yapma başarısı yakalayan şarkı; urban contemporary ve İspanyol radyolarında da ilgi görerek Latin Pop Airplay ve Rhythmic Top 40 listelerinde ilk kırka ve Latin Tropical/Salsa Airplay listesinde yirmi üç numaraya yerleşti. "Underneath It All", 2004 Grammy Ödülleri'nde En İyi Pop Grup Vokal Performansı ödülünü kazandı. Canadian Singles Chart listesinde otuz beş numaraya ulaşabildi. Yeni Zelanda listesinde iki ayrı hafta sekiz numaraya ulaştı ve listede dört aydan uzun bir süre boyunca yer aldı. Video klip Şarkının video klibi Sophie Muller ve Logan yönetmenliğinde çekildi.

Video klip

Stefani'yle başlıyor ve açılışta CD single kapağındaki görüntü yer alıyor. Giysilerinin bazı kısımlarını çıkarıyor ve sonra yatağa uzanıyor. Kırmızı güllerle birlikte beyaz bir kalbin önünde yer aldığı sahne sonrasında; basçı Tony Kanal ve baterist Adrian Young basketbol oynarken, Stefani de bir duvarın önünde duruyor. Stefani, parlak gökyüzünün önünde görülüyor ve sonrasında Lady Saw'un bölümü boyunca grup üyeleri bisiklete biniyor. Video klibin sonunda Stefani, makyajsız halde ve iç çamaşırlarıyla yatağın üzerinde zıplıyor. Muller, şarkı sözlerinin masumiyetiyle bir kontrast yaratmak adına daha fazla cinsel temaya yer vermek istedi. Başlangıçta fikir Stefani'nin video klipte "striptizci gibi gerçekten abartılı" şekilde ağır makyajlı olarak görülmesi ve video klip boyunca giysilerini çıkarmasıydı. Muller bunu fazla karmaşık buldu ve bunun yerine her kısımda Stefani'nin daha az makyajlı görüleceği bir video klip çekti. Muller turuncu, misket limonu yeşili ve pembe gibi parlak renklerden oluşan bir renk düzeni kullandı ve kontrastı post-prodüksiyonda Symphony kullanarak artırdı. Stefani Jamaikalı teması bulunmasını istediğinden; bisiklet sahnesinde grubun Jamaika'daki kayıtlar sırasında çekilmiş görüntüleri yer alacaktı. Yerine bisiklet sahnesinde grup üyeleri mavi ekran önünde ayrı ayrı çekildi. Bu parçalar iki üyeyi yan yana bisiklete binerken göstermek amacıyla bir araya getirildi ve Logan, tüm grubu Jamaika'da bisiklete binerken göstermek için bilgisayar tekniği kullandı. Geri sayımda beş numaraya yükseldi ve yirmi dört gün boyunca programda yer aldı.

Listeler

Kaynaklar

Dış bağlantılar

* * *

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.